Pages

Friday, July 6, 2012

Anak-anak ahli syurga

Budak2 sangat comel dan mereka ibarat kain putih..
I am thinking abaut to have a child..
walaupun saya tak kahwin lagi, tapi teringin sangat nak dpt anak..
Nanti kalo ah kahwin, sy harap sngt dapat anak..
anak itu, ibarat mutiara, kitalah yang mengukirnya,
Dan bila kita mati, merekalah peninggalan yang bernilai buat diri kita.

seorang ibu, perlulah mencintai anaknya,
sebab anak-anaknya adalah ahli syurga,
sewaktu mereka kecil, mereka sedang membina dan belajar tentang kehidupan,
ibu bapa seharusnya sentiasa menyokong anak-anak mereka,
bukannya memarahi, ibu juga tidak seharusnya merasa terbeban dengan anak mereka,
sebab anak itu satu anugerah illahi..

Allahualam,
sy pun tak tahu sngt, pengalaman seorang ibu..
tetapi, seharusnya untuk ibu-ibu hari ini lebih faham,
siapa anak,, 
andai suatu hari, ibu memarahi anaknya yang masih kecil sehingga meninggal,
anak itu tetap akan masuk syurga,
sebab, anak itu belum di nilai dosa pahalanya,


seronoknya menjadi seorang ibu,
sebab paling dekat dengan ahli-ahli syurga,
ibu itu terlalu istimewa, setiap amalan yang ibu berikan kepada anaknya,
semuanya adalah sedekah, dan ibu-ibu kena selalu ingat,
anak-anak yang mungkin nakal, tapi merekalah yang menjadi punca pahala yang tak putus-putus..

bercakap tentang ibu dan anak,
saya rasa beruntungnya andai saya berjaya menjadi seorang ibu dan memiliki anak-anak yang soleh dan soleha.

erm.. comelnya.. haha

kadang-kadang berangan ne best gak..
Tapi,  tak semua yang kita angankan akan  tercapai..

Bila saya ada anak..
saya nak, ..............
mcm2 sy nak..
yang penting, anakku permataku, suamiku jantung hatiku, dan keluargaku masa depanku..
huuuuu... mudah2an arwah mak, selalu bahaia di sana, sentiasa mendapat kasih Allah..
saya sayang mak saya selamanya, mudah2an suatu hari nanti andai panjang umur, saya pun nak anak yang menyayangi saya selamanya..
I love u mak.. ^ ^

No comments:

Post a Comment