Wednesday, February 18, 2015

Hati

Hati ini akan mati.. kalau terus-terus melakukan dosa.
tidak kira lah dosa itu kecil mahupun besar.
Hati ini akan terseksa sendiri bila buat dosa..
itu pun kalau Allah masih sayang, sebab tandanya hati masih ada iman.
Jangan lari jauh dari Allah.. Nanti Allah lupakan kita..
Bila Allah sudah tidak sayang kita lagi..
Maka... Apa lagi makna hidup kita??

Allah akan kunci syurgaNya untuk kita...
sedih...

kadang2 hidup ini terlalu seronok..
mencari cinta yang dicipta ..
mencari kepuasan nafsu yang sementara..

wahai hati...
insaflah...

Bulan Febuari

Salam...
wah,,, dah 18 feb..
pantasnya bulan feb bergerak... memang masuk praktikum..
terus jadi sibuk..
ok.
cerita pasal praktikum.. sekolah memang bebang ok..
guru2 ok.. budaya seklah ok..
yang xok nya.. dapat kelas yg murid dia sngat nakal..huhuh

itu sahaja yg dapat dikatakan..
setakat ini.. masih tdk mampu mengawal kelas.. :(
doa kn saya :D

Tuesday, February 3, 2015

Musim Praktikum

Assalamualaikum my dear.. ;)

sedih sangat sekarang ne,,... tpi, terus berusaha yakin yang semua ne ada hikmahnya... Allah pasti ingin menunjukkan sesuatu kepada ku..:)
Mesti tertanya-tanya ne kan, apa yang sedih sangat ne..hehe
sebenarnya, praktikum kali ne ajar dua subjek selama 3 bulan.. dan dapat dua pensyarah yang strick2... sebelum ne, cuma tahu pensyarah bm yang strick.. dan baru juga tahu.. pensyarah pembimbing math bertukar dan juga dapat yg sgt strick.. :( :(

rasa tidak mampu sangat sebenarnya.. dua2 pensyarah jenis yang suka benda kreatif dan berfikir luar kotak..
Ya Allah.. mampu kah aku.. :( :( :(.. aku yang sebelum ne asyik kena kata tidak kreatif... wuwuwuwuaaa....
Sedangkan praktikum kali ini lah yang sangat penting dan sangat memberi kesan kepada pointer... huhuhuu...
dan juga penentu masa depan untuk posting nanti...:(

Dear2... kamu yakin kan dengan aku.. Allah pun tahu aku mampu..sebab tu Allah bagi ini semua.. mungkin dengan cara ini aku dapat menjadi guru yang lebih cemerlang pada masa hadapan.. doakan aku ya. ;)