Saturday, November 16, 2013

Kisah Kepulangan Ku...

Alhamdulillah...
sekarang sudah pun berada di LCCT..
Malam ne baru flight ke sabah tanah air ku.. ^^
Allah..penat yang tak terhingga..
mata da nak terkulai layu da...
bayangkan bas dari kedah jam 11 malam semalam,
dan in shaa Allah dijangka tiba ke sabah, jam 11 malam ne..

bermusafir sendiri sebentar dan seorng diri,
sebenarnya memang bahaya,
Tapi, sebab da biasa.. saya pun da yakin da..
selalunya memang tak melencong ke mana-mana..

Tapi,
kali ne lain kisah..
bertemu dengan pakcik teksi yang sangat ramah,
tujuan destinasi awal ke kl central..
Tapi, pakcik tu cadang suruh pergi Mid Valley,
mungkin, pakcik tu kesian dengan saya sebab akan menunggu lama dekat LCCT,
dan mungkin juga pakcik tu ingat saya suka beli belah...
banyak alasan diberikan,
tapi pakcik tu sngk sy xpercaya dengan keihklsannya..
disebabkan itu, saya pun terima candangan itu...

Maka,
berjalan la saya sorng2 dekat Mid Valley...
Erm.. besar.. dan cantik..
cuci mata ja la..
sebab memang xda duit da..
kebetulan juga, saya memang jenis yang cuci mata ja..
hehe.
nak beli belah, memang jarang...

Dan...
sedih.. sebab..
ada orang marah..
mungkin xmarah.. tapi rasa mcm kena marah.. :(
saya tahu..saya salah..
sebab tidak bagitahu bapa, yg salah jalan dekat sn..
sebab, sya takut bapa risau..
ya la, bagasi tinggalkan dalam teksi,
kalo pakcik teksi tu tak amanah,
memang habis lah saya kena leter...

Memang patut pun saya kena marah atau ditegur...
tapi, saya sedih..
sebab, masa tu.. saya percaya dia ja..
sebab tu saya bagitahu dia...
nasib juga dia cepat faham reaksi mesej yg saya balas...
pandai betul org tu memujuk..
aisy...
sejuk terus hati ne.. :)
erm... tapi lepas ne..
kalo ada ap2 lagi.. sy akan fikir 2, 3 kali..
baru akan bagitahu dia.. hehehe
nanti kena marah lagi... Sedih tw kalo kena marah...
^ ^

Apa2pun, alhamdulillah smpi juga ke airport dgn bekalan yg cukup2..
mudah2an perjalanan selepas ne lebih selamat..
balik cuti kali ne, doa saya..
Ya Allah, murahkan la rezeki ku,
dan pelihara lah hati ku.. Huhu... ^^
Jaga la iman ku.. :)

ok... selamat bercuti semua bagi yang bercuti.. ;)

Thursday, November 14, 2013

Perginya semester 4

ALhamdulillah selesai semester 4..
Menuju ke semester 5...

Cuti panjang da bermula.
tapi, masih tak tahu arah tuju..
ap nak buat sepanjang cuti ne,
nak cari kerja,
bapa mcm tak green light..

erm...
belajar masak..
dan habis kn berapa buah buku yg xbaca lg..
\sem 4 ne,
pengurusan kewangn yg...
erm...
selalu rasa sempit..
kalo kira budget..
memang lebih baik dri sebelum ne,
tpi, sebabkan duit simpan dekat orng tua,
memang segan sangat setiap kali nak minta,
akibatnya..
rasa la, betapa bestnya rasa sempit..hehe..

Alhamdulillah la,
masa da berlalu..
semuanya pun hanya tinggal kenangan..

Sahabat...
memang hebat...
Hanya Allah sahaja yg akan membalas jasa mereka..
Ya Allah..
didik lah hati ini untuk jadi lebih baik.
adakah aku seorang sahabat yang baik, sedang ak mengharap mereka baik dengan ku...
Allah..
Aku terlalu teruk berbanding mereka,
aku memang bukan seorang yg petah berbicara,
kata-kata ku sentiasa terhenti di kerongkong..
aku hanya seorang pemonolog yang petah berbicara dengan hati..
sebab itu, lajunya pena menulis bicara hati...

Aku bukan ingin sendiri,
tidak ingin berteman,
tidak..
tapi, kenangan itu yang mengubah perspektif hidup ku,
aku salah sebab meletak benteng dalam berukhuwah,
aku bukan seorang yang suka ber Geng,
dan berkongsi masalah dengan semua orng mahupun cerita,
aku serik dengan persahabatan sedemikian,
aku cuma perlukan seorng teman yang benar2 setia bersama saat susah dan senang,
mendengar di kala aku perlukan pendengar,

Tapi, adakah aku sendiri sudah menjadi sahabat seperti itu?

Allah hu Robbi...
Sahabat itu sangat indah dan manis,
mereka sentiasa hadir saat kita memerlukan...