Monday, December 31, 2012

Oh My English

Assalamualaikum..
Oh My English!!
How could be me??
Why my class had been choosen..
i don't want..
but... i should accept it as a challenge..
right??
huhu..
My English is always spoil my result..
But, until now i still need to learn it..
even, i don't want it..
Why?? Why??
Since a long time, i wanna to run from it..
i guess, if i choose Math as a major,
i will not study english anymore..
but... 
finally, it still want me to learn it 
and becoming my important subject,
that i must score it in my examination..
huhu...
Do you know,
how depress i am, with my english result,
since i was in year six.
in UPSR, i got 4 A n 1 B,
in PMR, i got 6A n 2 B,
in SPM i got 8A n 1 B,
Those B, is belong to english subject..
n i alway felt humble with my all freinds in my class..
all because, of my english.
Oh my English...
it so shameless..
Oh so sad...
But..
i need to accept it right.
i believe, that i will be good in english..
just need a time,
for me to love n enjoy it..
One day, i will be,
an english teacher..
so,
i must try my best...
even, i dont like it...
=(
huhu...
but... don't forget to smile..
hehe.. =)




Selamat Tahun Baru =)

Assalamualaikum. =)
niat di hati nak menulis banyk..
kisah sepnjg 2012.. 
tmbh2 lagi da ada kwn yg crt kn refleksinya..
hehe.. 
dpt la imbas kembali..
Tapi, masa pula macam x mengizinkn..
jua perasaan..
huhu..
pemergian demi pemergian..
sudah 3 thun berturut2. ada shj insan terdekat yg pergi menemuiNya..
Tapi, xpala.. kita yg masih hidup, pun pasti ke sana jua..
Al-Fatiah buat nenek tercinta..
=)
Mg Thun 2013 lebih baik dari 2012..
Salam kenangan buat 2012,
Salam pertemuan buat 2013,
=D
Selamat Tahun Baru...
Buat semua Sahabat.
=)


Wednesday, December 26, 2012

Post3.. =)

Assalamualaikum.. =)
Rasa macam lama tak menconteng dekat blog ne..
Rasa rindu pulak..
hehe..
baru ja habis bca status2 org dekat fb..
Rasa lawak, geli hati dan mcm2 lagi.. 
haha.. ada2 ja org sekarang.
Fb.. sudh tentu jadi tempat meluah..
Tpi, xsangka plak ada org yg meluah mcm2..
termasuk.. nak kembali dengan kekasih lama la.. nak cari org atas 25 la..
n da biasa bercinta la..
bla..bla..bla..
hehe.. 
kenapa lawak ya??
dekat blog pula..
baru ja 2 hari lepas.. tajuk besar..
hati yg di sakiti..
katanya.. mcm2 la...
ko sakiti hatiku.. kau tak tahu aku menangis..
hehehe..
tapi, hari ne.. Tjuk besar.. Maafkan ku sayang..
katanya..
sebenarnya ko tak pernah pun buat ak kecewa..
aku yg tak mampu menilai..
n bla..bla..
hehe..
memang best gak bca.. perasaan org ne..
Tpi lucu pula.
mcm da makin kurang rasa segan org skrg..
termasuk diri ini..
kdng2 mluah gak..
Tpi.. agak2 juga la..
hehe..
sebenarnya.. banyak benda..
kalo bole, org tak perlu tahu..
perasaan kita..
bila kita merayu.. kita rasa memerlukan si dia sangat..
tak prlu nampak sangat..
tu menunjukkan kelemahn..
dan kurang kesoponan..
malu kot.. jadi wanita yg mcm tu.. hoho..
kn baik.. kalo kita mengadu dengan Allah..
Allah dengar ap..
yes.. memang tu fb kita.. blog kita..
suka hati kita la..
tapi, itu menunjukkan diri kita sebenar..
Ye dok??
orang bole nilai kita mcm mn orngnya..
makin mudah kita meluah perasaan..
makin mudah org nak permainkan kita..
nampak sangat kita ne, prempuan yg mungkin boleh mereka mainkan..

erm.. tp xtaw la...
kita pun xtw lelaki ne.. mcm mn..
ada yg baik.. dan mungkin banyak yg jht..
jadi, hati2 ja la..
=)
sekarang remaja yg baik dan pandai jaga diri, 
makin kurang.. payah nak cari..
kalo orng lelaki yg baik..
selalu kata.. la ne, payah da nak cari perempuan soleha..
kita tak tahu yg mn masih dara..
tp.. sebenarnya..
sama gak.. dengan org lelaki..
la ne....
pun payah nak cari lelaki yg boleh dikatakn OK..
sbab.. kebanyakkannya memang Ko..
hari2 lepak.. minum arak.. ada kes mencuri..
n mcm2 lagi..
Tapi.. kan bagus kalo masih ada lelaki yg baik dkt kg ne..
sy suka.. kalo dpt jodoh org kg..
dekat ja..
lagipun, makcik2 dekat cne..
semua bagus..
sy suka bercampur dgn dorang..
xsombong n lain2..
Tapi, nak cari yg soleh..
tak tahu la..
ada ka tak dak..
hehe..
tapi, sy yakin..
andai jodoh.. pasti tak ke mana..
=)
hope2... ada gak yg ok..
yg boleh di bentuk dan membentuk..
Cuti pun da nak tamat..
sekarang segan da nak pusing kg..
=(
sebab.. kita da pandai revers dkt jln raya..
haha..
hape u enjoy..
Allhamdulillah gak.. result sem lepas meningkat..
doakn.. sy balik kedah.. tak kena denda..
sebabnya.. sy escape 3 hari..
lamaa kn?
=(
xsengaja..


Tuesday, December 18, 2012

Senyum Sokmo

Saat yang indah adalah suatu anugerah,
Keindahannya dapat dirasa oleh pemiliknya,
Indanya bukan mudah untuk diugkap,
Melainkan kita sendiri yang merasa.
...........................................................................................................................................................
Sesuatu keindahan yg ada pada zahirnya sahaja, hanyalah satu daya tarik untuk kita mendekati dan merasakannya sendiri. Namun, hakikatnya tidak semesti apa yang terlihat pada zahirnya. Keindahan adalah suatu yg mampu untuk dinikmati secari batin dengan hadirnya rangsangan dalam yg merasakan keseronokkan dan keterujaan.

Keindahan itu juga mampu dicipta sendiri. Manusia yang bijak dan selalu berfikiran positif, sentiasa ingin mencipta kehidupan yang indah dan sihat. Permulaan sesuatu keindahan adalah bermula dengan senyuman. Ukiran senyuman yang dicipta dari bibir sendiri, akan menghasilkan tidak balas yang positif dalam diri. Tindakan yang terhasil adalah tindakan-tindakan yang terkawal dan menarik.

Islam menjadikan senyum sebagai sedekah dan menjadikan Rasulnya sebagai ikutan, sentiasa banyak tersenyum berbanding ketawa. Senyum adalah ubat mujarab, menulis kata hati yang indah dan baik, menghuraikan perasaan suka dan malu, juga mampu menutup kesedihan yang tersumbat dikalbu.
Senyum ibarat ubat, menambah nilai kesabaran dalam melayari kehidupan.

Andai senyum dijadikan suatu amalan, hidup pasti ceria, tenang, dan bahagia selalu.
Jom, ayuh senyum dong.. ^___^
Masa si, mw senyum pun payah.. ya engga??
heh. terpengaruh sama drama2 indon sepnjg cuti ne..haha

Jadi?? gue harus bilang wow gtu??haha..ne trademark adik2 masa cuti..
Erm.. cuti kali ne bnyk improve berbanding cuti2 yg masa lalu..
Lebih bnyk bermuhasabah dan banyk lagi la..
Putus kawan pun ada.. haha...
Herm... no komen la bab tu..
yg penting, dya gembira.. 
=)