Pages

Friday, March 20, 2015

My Last Day, 22 Years

Assalamualaikum :)

Alhamdulillah.. Allah berikan umur ini sampai ke penghujung angka 22, dan sekejap lagi melangkah masuk ke usia 23 secara officialnya.hehe
alhamdulillah.. :)

Selama hidup di muka bumi Allah ini, sememangnya jasad ini belum cukup menabur bakti dan menanam benih untuk dituai di negeri yang abadi. Jasad ini masih bermain-main di dasar muka bumi Allah yang sangat indah. Namun, hari ini keindahan itu semakin pudar disebabkan dosa-dosa manusia yang makin tidak malu melakukan dosa. Termasuklah jari yang sedang menaip saat ini. Jari yang kecil dan mulus ini juga sukar dijaga dan dikawal oleh tuannya. Jari ini yang mudah menekan dan menyentuh sesuatu yang tidak disukai penciptaNya.

Di kesempatan sisa hidup yang Allah masih izinkan, sehinggalah ke satu saat yang bila-bila sahaja Allah akan menjemput peminjam jari ini kepada Nya, saya memohon seribu kemaafan kepada semua yang membaca blog ini. Jika kita kenal, pasti ada kesilapan yang saya lakukan secara sengaja mahupun tidak sengaja. Mohon maafkan dan doakan keberkatan di usia mendatang saya. :)

Saya rasa sangat bersyukur dengan anugerah Allah kepada saya sehingga ke saat ini. Apa yang Allah telah berikan sebenarnya sangat besar dan tidak mampu dihitung. Saya tahu yang Allah ingin hambaNya bertaqwa kepadaNya dan menjadi seorang hamba yang taat. Mungkin sebab itu Allah berikan saya kebaikan, agar saya ingat kepada Nya. Namun, jika dengan kebaikan yang diberikan ini saya tidak mampu membalasnya. Maka, saya tidak hairan akan suatu hari nanti Allah memberikan sesuatu keburukan agar saya mengingatiNya. Semoga Allah masih mengasihi diri ini. Amiin. :)

Kadang2, kita tidak sedar hati kita sedang rindu kepadaNya. :'(

Ya Allah, terima kasih atas segala pinjaman Mu. Sungguh aku menyayangi mereka2 yang hadir dalam hidup ku. :)

welcome 23 :)

No comments:

Post a Comment