Thursday, September 17, 2015

Semester 8

Perpisahan itu...
yang mana suatu ketika dulu, ia ibarat mimpi ngeri untuk kami..
Namun ada masanya..kami tidak sabar menanti waktu itu..
Kami sedar, betapa sedihnya andai saat itu tiba.. satu persatu janji bersemi..mengharapkan pertemuan di lain hari.. Meski, jauh di sudut hati.. saat itu pasti tidak sama lagi seperti kita hari ini.. Mungkin dia yang dulu sahabat karib kita..jalan berpegang tangan, tapi pada hari itu mungkin ada tangan lain yang memegangnya.. Kita berharap, untuk kembali bertemu agar dapat bermanja dengan sahabat lama kita, namun disebaliknya kita hanya mampu mencuri sedikit perhatian dari sahabat kita.. masa yang singkat dan pendek..ternyata semuanya sudah tidak sama lagi...
Hari ini, hati kita terlalu berat untuk melepaskan sahabat kita..sebab kita tahu, masa tidak akan kembali seperti dulu.. kau, aku dan dia pasti memiliki kehidupan yang baru.. Namun.. tetap membina harapan dalam pertemuan yang singkat.. kerana aku cuma ingin tahu..adakah sahabat2 aku yang dahulu sedang bahagia atau disebaliknya.. jarak antara kita, membuatkan hati menjadi risau.. adakah dia sedang bahagi?? bersama siapa? siap kawannya hari ini? dan pelbagai lagi persoalan..  Apa yang ingin aku tahu.. adalah.. sahabat ku yg dahulu ceria kini masih ceria dan bahagia.. aku akan terus berdoa.. selepas perpisahan ini.. semua kita diberi kebahagiaan dalam hidup. Sungguh singkat masa berjalan, satu persatu episod cerita menjadi lipatan sejarah.. sejarah itu menjadikan kita yang hari ini, yang lebih erat, lebih rapat.. kerana itu, terlalu sakit rasa ini untuk berpisah.. Kau, dia dan kamu...menjadi insan2 yang terlalu istimewa dalam diari hidup ini.. Kenangan antara kita, tidak akan ppernah terpadam dalam hati.. engkau mengambil sekeping rasa cinta dalam hati ini.. sehingga mampu melahirkan air mata kepedihan kerana rasa cinta itu.. rasa itu yang membuatkan si pencinta takut kehilangan yang dicinta..
sahabat... hadir mu adalah anugerah dari Allah.. sungguh aku sangat menyayangi kalian.. maafkan kesilapan ku sepanjang perkenalan kita.. halalkan segala kekuraangan. semoga dipanjangkan usia dan bertemu lagi di masa hadapan. in shaa Allah..  =)

Tuesday, September 8, 2015

perpisahan makin hampir..trowback..with my bestfreind ever

Tak dapat tutup mata.. huhu
trowback kisah lama..

My beautiful freinds @ena_zaakirah , kami mula rapat sejak ppismp sem 1.. saat mula rapat bila terjumpa nak pergi kafe asrama jam 6 ptg. sejak itu, kami sentiasa date sama2 pergi kafe asrama dan paling menarik.. sama2 jenis tepati masa. hehe. susah nak rapat dgn budak ne masa mula2, maklum la sangat pendiam..aku je bertuah kenal dia.. lama2 dia pula yg over bercakap skrg ne.hahaha.. kemudian kami start minat dgn ceramah ust. kazim.. alim kami masa mula2 masuk ipda.heheh.. ena xislam lg masa ne, tp dia lagi alim dri aku.hahaha. kami ne masa mula2 rapat kira boleh pula sweet2, tidur satu katil.cerita sampai jam 3 pagi.. tapi..lama2 kami jadi rock.hahah..but still rapat gtu. kami tambah rapat lagi bila dpt bercerita sambil jalan2 kaki pergi yawata, tanah merah.. nasib baik xsampai jitra. haha
Tambah lagi kami pernah serumah, sebilik.. dlm kelas pula sentiasa sekumpulan. rasa mcm xpernah la xsama2..orang pun tahu.. pn.rohaya pun tahu.. kamu tiga ne da lama kawan rapat.. yes.. alhamdulillah.. Allah jaga hubungan kami.. the pick time yg kami rasa sangat seronok.. bila ena masuk islam.. aku dan ana memang gembira sangat.. aku suka juga ana hadir antara kami dua.. sebab budak ne sweet dgn ena.  aku lama2 da rock.hahaha.. at least ana ne pandai bermanja2.. ena ne seorng yg sangat penyabar.. cuma kalo bab kerja dia memang xsabar.haha.. dia xboleh buat kerja yg sama, pasti dia main gigi.. geram la kot.haha.. aku pula bab kerja ne memang sabar.. relax n cool.. sbb malas guna otak.hahha.. Bila fikir semula.. memang banyak sangat kenangan bersama..pahit manis.. semuanya indah untuk dikenang.. pandai juga terasa hati dengan ena.. tapi.  xpernah la nak luah.. sbb benda tu dtg sekejap ja..lepas tu ok.. lagipun normal la kn..  yg penting kita tahu dia banyak da bersama2 dgn kita..saat susah mahupun senang.. sbnrnya bukan ena jak.. semua pun banyak sangay berjasa.. ana yg sngt memahami kalo ad kesusahan.. agie yg betul2 mcm keluarga.. zati yg betul2 ambik berat.. huhu.. xtw la..kalo nak tulis untuk setiap orang memang xhabis la.  hhuhu
 dan yg pasti dirindui.. my classmate.. semuanya ada gaya masing2 dan suasana tu yg akan dikenang sampai bila2..

#awat awal sangat nak touching2 ne..hahaha

Thursday, September 3, 2015

Wanna find a new friend

Salam..
My dear blog.. Apa khabar?? :)
Sekarang ne, cuma menghitung hari untuk meninggal alam belajar di persekolahan, dan pengajian tinggi. Selepas ne, mula la dunia baru iaitu alam pekerjaan.

Memang banyak sangat yang ditakuti..
pertama, siapa kawan baru? best ka kerja daripada belajar?
ok..
jawapannya pun, seperti da terjawab..
memang belajar lebih best dari kerja..
tapi... soalan pertama masih pertanyaan..

Ya Allah..
kirimkan aku seorang sahabat yang sesuai dengan diri ku.
yang boleh jadikan aku lebih baik..
dan saling menerima..
aku inginkan sahabat yang baru..
mungkin belum pernah ku kenali sebelum ini..

entah kenapa itu yg aku harapkan ketika ini.. :(
dalam diari hidup ku.. aku cuma simpan satu nama sahabat karib untuk setiap tempat yang ak pergi.. sek.rendah, menengah dan IPG..
dan sebb itu, aku harap ada rakan karib baru untuk di alam pekerjaan nanti...

Please.. i want a new friend...
friends till the end :D