Thursday, September 17, 2015

Semester 8

Perpisahan itu...
yang mana suatu ketika dulu, ia ibarat mimpi ngeri untuk kami..
Namun ada masanya..kami tidak sabar menanti waktu itu..
Kami sedar, betapa sedihnya andai saat itu tiba.. satu persatu janji bersemi..mengharapkan pertemuan di lain hari.. Meski, jauh di sudut hati.. saat itu pasti tidak sama lagi seperti kita hari ini.. Mungkin dia yang dulu sahabat karib kita..jalan berpegang tangan, tapi pada hari itu mungkin ada tangan lain yang memegangnya.. Kita berharap, untuk kembali bertemu agar dapat bermanja dengan sahabat lama kita, namun disebaliknya kita hanya mampu mencuri sedikit perhatian dari sahabat kita.. masa yang singkat dan pendek..ternyata semuanya sudah tidak sama lagi...
Hari ini, hati kita terlalu berat untuk melepaskan sahabat kita..sebab kita tahu, masa tidak akan kembali seperti dulu.. kau, aku dan dia pasti memiliki kehidupan yang baru.. Namun.. tetap membina harapan dalam pertemuan yang singkat.. kerana aku cuma ingin tahu..adakah sahabat2 aku yang dahulu sedang bahagia atau disebaliknya.. jarak antara kita, membuatkan hati menjadi risau.. adakah dia sedang bahagi?? bersama siapa? siap kawannya hari ini? dan pelbagai lagi persoalan..  Apa yang ingin aku tahu.. adalah.. sahabat ku yg dahulu ceria kini masih ceria dan bahagia.. aku akan terus berdoa.. selepas perpisahan ini.. semua kita diberi kebahagiaan dalam hidup. Sungguh singkat masa berjalan, satu persatu episod cerita menjadi lipatan sejarah.. sejarah itu menjadikan kita yang hari ini, yang lebih erat, lebih rapat.. kerana itu, terlalu sakit rasa ini untuk berpisah.. Kau, dia dan kamu...menjadi insan2 yang terlalu istimewa dalam diari hidup ini.. Kenangan antara kita, tidak akan ppernah terpadam dalam hati.. engkau mengambil sekeping rasa cinta dalam hati ini.. sehingga mampu melahirkan air mata kepedihan kerana rasa cinta itu.. rasa itu yang membuatkan si pencinta takut kehilangan yang dicinta..
sahabat... hadir mu adalah anugerah dari Allah.. sungguh aku sangat menyayangi kalian.. maafkan kesilapan ku sepanjang perkenalan kita.. halalkan segala kekuraangan. semoga dipanjangkan usia dan bertemu lagi di masa hadapan. in shaa Allah..  =)

No comments:

Post a Comment