Monday, September 30, 2013

Mimpi lebih Indah Dari Realiti

Dream.. Dream.. Dream...
" Aku memilih tidur,kerana di alam tidur ada mimpi "
Mimpi yang lebih indah daripada realiti.
 hehe..

Ayat ne copy paste dari seorang sahabat..
ya, memang tak dinafikan hidup tak selalu indah,
dan ramai sahaja yang masih merasakan dunia ibarat neraka,
dan lebih ramai pula yang merasakan dunia itu ibarat syurga,

what you think, and what you expect about world,
will create your mind in how to face this world,
hehe,
sekali lagi, trip speaking.. maaf ye..
kalo grammar berterabur.. :)
baik..ya, memang hidup di dunia, Allah tak janji keindahan,
kerana indah itu bukan di dunia, yang azalinya indah adalah syurga,
bagaimana kita melihat keindahan dunia,
ialah dengan mengembalikan semuanya kepada yang menciptakannya..

Tahu kan, siapa cipta dunia?
of course la semua da tahu..
Allah who create this word and let we sing Maher Zain song..
Open My Eyes..
hihi..

Dunia bukan lah zalim, tapi di dunia ini,
Allah berikan kepada kita anugerah dan musibah,
musibah itu berbentuk ujian, dan ujian itu adalah aras keimanan,
bagaimana Allah menilai makhlukNya yang beriman dan yang kufur,
sebab, dari awal kejadian lagi,
Allah dah janjikan Syurga, dan berikan amaran Neraka,
Kemudia, di dunia juga Allah berikan anugerah,
Cinta,
Cinta yang diturunkan dari syurga ke dunia,
everythings need love,
without it,
manusia akan hilang kemanusiaan,
manusia terlalu rakus dan mementingkan diri,
tapi, dengan cinta,
ia mampu melembutkan hati yang keras,
menjadikan kelembutan dalam pergaulan,
mementingkan nilai-nilai kemanusiaan,
Begitulah hebatnya anugerah cinta yang Allah berikan,

dan
dan
the best love
is when you love who gets the love,
faham dok?
hehe..
kalo kita belajar untuk mengenal yang Maha Pencinta,
kita akan jatuh cinta kepadaNya,
dan cinta itulah yang diperlukan dalam diri setiap makhluk Allah,
cinta kepadaNya, cinta keranaNya, cinta untukNya,
dan yang seangkatan dengannya,
pasti akan membawa ke syurga..
:)

Love actually is not blind,
if our hearts know,
whose Allah..

Then, don't even try to love someone,
if you don't even try to love Allah first..

Herm.. ye..
dan jangan lupa..
hidup ini Allah hadirkan seseorang yang sangat mencintai kita,
dan orang itu, selalu mendoakan kita,
orang itu, yang bekerja keras semata-mata untuk membesarkan kita,
dan orang itu lah yang paling banyak menangis kerana kita,
orang itu adalah ibu kita..
:)
so, sesiapa yang masih ada ibu,
please tolong jumpa ibu kita,
dan minta doa, supaya kita jadi anak2 yang soleh/ah.
selamat dunia akhirat..

ada tak yang sudi nak tumpang kan ibu, untuk saya??

hehe

gurau je la..

;)

No comments:

Post a Comment