Friday, March 18, 2011

Dua hari lagi...!!!

bismillah... erm... nak buat mcm diari da ne..hehe.. setelah ditilik-tilik, rasa yakin lar blog ne memang x da org yg jenguk pun..haha.. oleh itu.. sy nak menyatakan perasaan dihati ini.. ini adalah hari-hari akhir sebelum menjejak usia 19 tahun.. huhu..tak menggembira kan sangat pun.. takut adalah.. semakin besar ujian yang datang pun pasti semakin besar. huhu.. sekarang ne pun da mcm2 ujian.. itupun rasa tak berdaya.. huhu.. Ya Allah apalah nak jadi.. erm.. jom ingat balik ketika usia diambang 18 tahun..hehe..
nak main point br boleh nampak ngan jelas kn3..hehe.
1. dapat result SPm.. agak gempak..hehe.. konfeden dpt matrik.hehe
2. x dpt twaran masuk matrik.. nangis lm.. huhu.. tulis surat dkt kwn2..
3. dpt asasi sains.. hepy lar juga... cita-cita tercapai.. tp, x da kwan.huhu
4. kenal dgn 4S...hehe
5. masuk maktab... ok la juga..hehe
6. erm..ta la..ap lg yg best sngt..
7. dan yang paling sedih.. ialah pemergian abg.huhu
ne ja la kot.. x bnyk sngt yg boleh cita.. 4S tu bukan ap.. itu lah org2 yg agak sukar dilupakan.huhu.. erm.. baru ingat.. jumpa ustaz kazim.. hehe.. best.. ap lagi ar.. erm.. itu ja la.. tentang family.. biasa lah.. itu.. keep as my secret..

harapan untuk usia 19 tahun..
1. banyak sangat.. ta la.. yg penting semuanya asal bermanfaat.. moga diri sentiasa terpelihara.. dan tidak teruji dengan sesuatu yng luar kemampuan.. kerana takut jatuh..huhu.. ok la.. buruk sngt ap yg sy tulis ne.. da x ikut format da.. wassalam..

Wednesday, March 16, 2011

he becomes a part of my family.. but he had gone...

seseorang yang pernah hadir dalam kamus hidup keluargaku
kini telah pergi menyamput panggilan illahi
kerap hati berasa sedih, kerana dia adalah umpama abang sulungku..
perginya pasti tidak kembali.. ayahku pasti bersendiri..
dulu aku sakit.. dia pasti hadir.. membeli ubat meski terlalu penat..
jam 3 pagi sekalipun dia pasti hadir untuk membantu ayah ku sakit..
kini.. kehilangannya pasti terasa.. setiap kali aku balik dari asrama atau sekolah.. pasti dialah yang menemani ayahku.. nanti tym balik sabah.. dia pasti tidak ada untuk menyambutku..
dia selalu memberi nasihat kepadaku.. untuk belajar bersungguh-sungguh.. x sangka rupa-rupanya itulah ayat terakhir yang pernah aku dengar dari mulutnya untuk ku..
aku tidak pernah menunjukkan sayangku kepadanya.. namun itulah hakikat.. he becomes a part of my family.. sedih tidak terbilang saat mendengar khabar pemergiannya.. moga Allah meletakkannya dikalangan hamba-hambanya yang beriman.. kepada arwah abg jamil.. moga Allah menrahmatimu.. kerana sayangnya padamu.. engkau dijemput untuk berjumpa dengan.. sejak aku darjah 4.. abglah yang banyak membantu hantar pergi sekolah.. sehinggalah aku kat asrama.. dan tym aku sambung study kat selangor.. abg juga yang tolong hantarkan..terlalu dekat abg dgn kami.. sy yakin kelima-lima kami adik beradik pasti merindui abg. sy sedih sebab tidak dapat hadir dlm majlis pengebumian abg.. tp, sy yakin pada saat abg dikebumikan bacaan yasin yang sy sedekahkan pada saat itu pasti tersampai.. saat air mata tidak dapat dikawal dari mengalir.. saya tahu yang abg juga sentiasa ingat kami.. bila baba minta sy bercakap dgn abg di hp hari tu.. sy mula risau dan berkira-kira untuk balik.. tp,apakan daya..tiket terlalu mahal pd saat itu.. ap yg saya mampu hanyalah mengirimkan doa dr jauh... terakhir dr sy.. sy syng abg.. as our family.. km pasti tidak akan lupakan abg dan sentiasa mendokan kesejahteraan abg di sana.