Thursday, June 28, 2012

Hargai sebelum Terlambat


Lafaz Yang Tersimpan
Album : Tika Itu
Munsyid : UNIC
http://liriknasyid.com

Luluh hatiku yang sayu
Menatap wajahmu tenang dalam lena
Kasih zahirkan laku
Sedangkan bibirku jauh dari lafaznya

Dan raut tuamu membekas jiwaku
Meredakan rindu mendamaikan kalbu
Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu
Biarpun kuredah seluruh dunia
Mencari gantimu

Betapa sukarnya menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanya sekadar
tingkah
Cuma ungkapan kebisuan yang
melindungkan kalimah rahsia

Masih kubiarkan waktu
Melarikan lafaz kasihku padamu

Mengapakah sukar menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanyalah sekadar
tingkah
Cumalah ungkapan bisu kalimah rahsia

Apakah yang hilang andai dilisankan
Bait penghargaan penuh kejujuran
Tak mungkin terlihat cinta yang merona
Jika hanya renungan mata yang bersuara
Bukan tutur kata

Tiada lagi ertinya pengucapan
Andai akhir nafas di hujung helaan
Sebelum mata rapat terpejam
Usah biar kehilangan
Menggantikan lafaz yang tersimpan


.......................................................................
P/s : sebelum semuanya sudah terlambat, hargailah insan yang anda kasihi selagi ia masih mampu bernafas. Rindu dgn Mak, kini xmampu lagi untuk diri ini menyatakan rasa kasih dan rindu yang tak terhingga.. Bila rindu, aku hanya mampu menahan perasaan dan sebak.. masa begitu pantas berlalu. Aku inginkan insan seperti ibu untuk hadir kembali dalam hidupku.. Mak. andai boe ku kongsi panggilan itu dgn dirinya, alangkah bahagianya...

Wednesday, June 27, 2012

Sahabat maafkan aku

Sahabat yang selalu ku salah erti.
Maafkan aku, 
Mungkin engkau tidak memerlukan sahabat sepertiku,
Sedangkan aku sentiasa memerlukan sahabat sepertimu,

Kehadiran engkau dalam hidupku adalah sebagai seorang sahabat,
Cuma adakala aku tersalah tafsir akan dirimu,
Aku seorang wanita yang selalu menyatakan rasa kasihnya pada insan yang dikasihi,
Aku juga wanita yang tidak lari dari emosi yang adakalanya tidak stabil,
Aku lah wanita yang perlu dibentuk dan dibimbing,
Tolong jangan salah tafsir akan diriku,
Sesungguhnya aku sangat malu dengan tindakanku,
Inginku jelaskan, tapi rasanya tak penting pun,

Cuma,
Aku dan kamu hanyalah sahabat..
Maaf sebab banyak menyusahkan dirimu selama menjadi sahabatku,
Aku terjerat dengan emosiku sendiri hingga lupa bahawa engkau adalah sahabtku,
Yang tidak selayaknya aku menyatakan perkara itu kepadamu,
Aku memang terlalu melayan emosi saat itu..

Aku sedar,
persahabatan ini belum tentu mampu bertahan selamanya,
Namun selagi ia mampu dipertahankan,
Aku siap mengalah dan semuanya bermula dengan kesilapan aku,
Aku terlalu banyak menyusahkan dirimu,
Sedangkan engkau selalu terpaksa mendengan kata hatiku..

Lastly,
Kita adalah kawan yang akan kekal sebagai kawan.
InsyaAllah dunia jua di akhirat.
^_^
Jangan simpan apa yang aku katakan selama ini.
Hakikatnya, aku sendiri tidak faham apa yang aku sampaikan.
Aku juga akan patuh pada ayahku, Aku sangat menyanginya,
Kebahagiaannya adalah kebahagiaanku..
Aku juga tidak akan menunggu lagi, aku akan mencari..
Doa tanpa usaha juga tidak bererti.
Nasihatmu, aku terima dengan lapang hati.
InsyaAllah, Kepada Allah ku mohon,
Bila tiba saat yang tepat, smg semuanya dipermudahkan. amin. 

Monday, June 18, 2012

Mimpi Pengubat Rindu.....

Alhamdulillah....
Tiga hari yang mengambil banyak tenaga..
kesabaran lah yang menjadi ubat.
Setelah selesai mengemas bilik menjadi sebuah bilik.
dan memiliki rumah sewa yang serba indah walau tidak terlalu sempurna..
Tpi, ak rasa sangat hapy dpt duduk di rumah ni.
Dan bersyukur dapat rumah ne.
walau hari2 kena senaman pagi ke kuliah.
Ini menambahkan rasa syukur yang tak terhingga akan nikmat kaki yang Allah kurniakan...

Dalam senda dan tawa..
sebenarnya, ada keperitan yang memilukan hati..
Tpi, ak rasa sngt lega bila segala tangis dan sesak di dada..
dapat ku huraikan dalam mimpi yang dibelai dengan kasih ibuku yang tercinta.
Aku mengongsikan segala rasa yang tak dpt untk ku zahirkan di dunia yang nyata..

Aku yakin dan tahu bahawa masih terlalu banyak cerita hidup,
yang kemungkinan dalam hidupku..
Aku ingin terus kuat dalam melawan corak hidup ataupun gaya hidup..
Yang penuh dgn permainan dunia..
Mudah2an aku tidak tergelincir walaupun hidup kian bebas..

Semoga, pindahnya aku ke rumah sewa yang baru.
Bukanlah mengubah corak hidup dan fikrah lamaku..
Semoga hidayah Allah itu tidak putus2 untuk menjengah ak dan seluruh ahli rumahku..
^_^
Happy......



Friday, June 15, 2012

Selamat Kembali IPDA

Nikmat yang palingku rindui....
Adalah nikmat iman dan islam.....
Nikmat iman dan islam yang semakin jauhku rasakan...
Namun, jauh disudut hati, ia sentiasa memanggil-manggilku untuk kembali kepadanya..

Kehidupan yang terbina, hasil sekularisma...
Benar2 membuatkan ak lalai tanpa peringatan..
Setiap hari ku membiarkan telinga dibuai lagu yang melekakan...
Tiada yang dapatku persalahkan melainkan diriku..
Yang tidak mampu bermujahaddah...
Namun, aku rindukan peringatan..

Peringatan dan sokongan dari org terdekat dan tersayang..
Aku dambakan pengisian dan kekuatan kerohanian..
Aku inginkan sebuah keluarga yang menghidupkan suasana islam...
Aku tidak dapat melangkah sendiri..
Ak memerlukan teman..
Teman, yang lebih baik lidah dan tingkahnya dariku..

Ak kini sendiri...
Aku rasa sendiri2...
Ak inginkan perubahan dan sokongan...
Jauh disudut hati, aku takut tersalah pilih..
takut tersalah langkah dalam bnyk perkara.....
Ak inginkan islam.. ak ingin pembimbing, Ak inginkan peringatan yang sentiasa membisikkan ak..
Ak rasa, ak lemah bila sendiri...
Ak rindu akan jemaah.. kehidupan yang berjemaah..
Sentiasa mengingatkan dan menguatkan..
Ya Allah..
Berikan lah ak jalan..
Agar hidupku jua keluargaku yang tercinta..
tersedar dari leka dan hidup kembali dengan dunia islam yang akan lebih membahagiakan hati-hati orang yang beriman. amin ya rabbal alamin...

Selamat manyambung pelajaran = selamat meneruskan perjuangan di jalan Allah.. ^_^

Friday, June 8, 2012

@_@

I have something to say...
But i don't know how to say it..
: (
waiting while thinking..
suppose to share or not...
: (
It so bad......

Tuesday, June 5, 2012

LamPu Hijau........

My Blog........
Is Me.....
Nak tahu apa maksud LamPu Hijau?
Lampu Hijau maksudnya On ja...
Bebas untuk saya dan Pembaca...
Saya terbuka untuk anda semua....
New version Of me...
Hijau plak... ada la makna lainnya.hehe..
Blog ne, walaupun da tak berwarna hijau..
Tp, maknanya tetap tak berubah..

Blog ne,
Tak menjanjikan ap2 pun..
Ianya bebas kepada pemilik blog untuk meluahkan perasaan..
Jadi harapan sy selaku blogger,
Blog ne xperlu nak dilayan sangat.hehe..
Kalo baik ambik la, kalo x.. jngn ambik dan jgn simpan dalam hati..

Blog ne,
Menyimpan sejarah sejak memulakan langkah ke IPG Kampus Darulaman,
Kelas ICT yg ajar kami buat blog,
Dan tak sangka sesuai untuk org yg kesunyian mcm sy.haha..
Tym tu sy masih sem 1 persediaan tahun 2010,..
New status of me, sy tetap mun yg sama..

Cuma,
Kalo nak lebih kenal,
Boleh la mengikuti blog ne.. ^ ^
Dan last status update is still valid.haha..
K la... sy sebenarnya suka dgn new version blog ne..
Da lama menghijau..haha.. Bila tukar background baru, rasa gak seperti dpt nafas baru.hehe.
K.. salam.. ^ ^