Pages

Friday, June 15, 2012

Selamat Kembali IPDA

Nikmat yang palingku rindui....
Adalah nikmat iman dan islam.....
Nikmat iman dan islam yang semakin jauhku rasakan...
Namun, jauh disudut hati, ia sentiasa memanggil-manggilku untuk kembali kepadanya..

Kehidupan yang terbina, hasil sekularisma...
Benar2 membuatkan ak lalai tanpa peringatan..
Setiap hari ku membiarkan telinga dibuai lagu yang melekakan...
Tiada yang dapatku persalahkan melainkan diriku..
Yang tidak mampu bermujahaddah...
Namun, aku rindukan peringatan..

Peringatan dan sokongan dari org terdekat dan tersayang..
Aku dambakan pengisian dan kekuatan kerohanian..
Aku inginkan sebuah keluarga yang menghidupkan suasana islam...
Aku tidak dapat melangkah sendiri..
Ak memerlukan teman..
Teman, yang lebih baik lidah dan tingkahnya dariku..

Ak kini sendiri...
Aku rasa sendiri2...
Ak inginkan perubahan dan sokongan...
Jauh disudut hati, aku takut tersalah pilih..
takut tersalah langkah dalam bnyk perkara.....
Ak inginkan islam.. ak ingin pembimbing, Ak inginkan peringatan yang sentiasa membisikkan ak..
Ak rasa, ak lemah bila sendiri...
Ak rindu akan jemaah.. kehidupan yang berjemaah..
Sentiasa mengingatkan dan menguatkan..
Ya Allah..
Berikan lah ak jalan..
Agar hidupku jua keluargaku yang tercinta..
tersedar dari leka dan hidup kembali dengan dunia islam yang akan lebih membahagiakan hati-hati orang yang beriman. amin ya rabbal alamin...

Selamat manyambung pelajaran = selamat meneruskan perjuangan di jalan Allah.. ^_^

No comments:

Post a Comment