Pages

Thursday, November 14, 2013

Perginya semester 4

ALhamdulillah selesai semester 4..
Menuju ke semester 5...

Cuti panjang da bermula.
tapi, masih tak tahu arah tuju..
ap nak buat sepanjang cuti ne,
nak cari kerja,
bapa mcm tak green light..

erm...
belajar masak..
dan habis kn berapa buah buku yg xbaca lg..
\sem 4 ne,
pengurusan kewangn yg...
erm...
selalu rasa sempit..
kalo kira budget..
memang lebih baik dri sebelum ne,
tpi, sebabkan duit simpan dekat orng tua,
memang segan sangat setiap kali nak minta,
akibatnya..
rasa la, betapa bestnya rasa sempit..hehe..

Alhamdulillah la,
masa da berlalu..
semuanya pun hanya tinggal kenangan..

Sahabat...
memang hebat...
Hanya Allah sahaja yg akan membalas jasa mereka..
Ya Allah..
didik lah hati ini untuk jadi lebih baik.
adakah aku seorang sahabat yang baik, sedang ak mengharap mereka baik dengan ku...
Allah..
Aku terlalu teruk berbanding mereka,
aku memang bukan seorang yg petah berbicara,
kata-kata ku sentiasa terhenti di kerongkong..
aku hanya seorang pemonolog yang petah berbicara dengan hati..
sebab itu, lajunya pena menulis bicara hati...

Aku bukan ingin sendiri,
tidak ingin berteman,
tidak..
tapi, kenangan itu yang mengubah perspektif hidup ku,
aku salah sebab meletak benteng dalam berukhuwah,
aku bukan seorang yang suka ber Geng,
dan berkongsi masalah dengan semua orng mahupun cerita,
aku serik dengan persahabatan sedemikian,
aku cuma perlukan seorng teman yang benar2 setia bersama saat susah dan senang,
mendengar di kala aku perlukan pendengar,

Tapi, adakah aku sendiri sudah menjadi sahabat seperti itu?

Allah hu Robbi...
Sahabat itu sangat indah dan manis,
mereka sentiasa hadir saat kita memerlukan...


No comments:

Post a Comment