Wednesday, December 15, 2010

sOb2....HatI INi....

berdepan dengan keadaan yang tidak dapat dirungkaikan..
asyik inginku bela perasaan..walaupun ak di tempat yg tidak benar..
ak sedar..ilmu tdak akan mengubah sesuatu umat jika hidayah tidak datang kepadanya..
ak khuatir kerana hati ini terlalu gersang..hingga lupa segala pesan dan ap yng pernah ku dengar ataupun ap yg pernah ku baca.. ad ketika..aku ingin berlari..ke suatu era yg semua org pasti ingin kn iaitu kebebasan..
Ya Allah..kenapa la dengan diriku ini..kenapa tidak ko tetapkan hatiku ini dijalanmu.. Maha Suci Allah.. tiap kali aku leka dia pasti mengejarku dan mengajakku kembali kepadanya.. dan sekali lagi aku terus terleka..hingga aku takut untuk mengenal segala hukum dan kehendaknya.. kerana gusar.. andai hati ini akan terjatuh lagi..dan tidak dapat menegakkan urusan dakwah islamiah yang pernah ditekan kn kepadaku.
 Ya Allah..ak tahu akan cintamu padaku..dan ak mohon janganlah jemu membimbingku kejalanmu kerna..hatiku lemah dan kosong tanpa cintamu..
cinta dihatiku ini gersang buat insan yang bergelar lelaki.. mungkinkah ini satu pertolongan darimu..agar ak dapat mengisinya dengan cintaku kepadamu serta para nabi utusanmu.. Ya Allah.. hati ini selalu berbisik perkara yg tidak patut untuk ak turuti.. jiwa ini terlalu berat untuk berubah atas landasanmu.. kenapa Ya Allah.. larikah hidayahmu padaku..  atwka..hambamu yang hina ini sudah mulai menjauhimu.. ya Ya Allah.. ampunkanlah diri ini...sekali hamba telah diuji kehadratmu Ya Allah.. engkau menakdirkan hamba sekelas dengan semua kaum Adam.. hamba bingung.. kerna tiada persahabatan yg pernah ana dgr antara berlainan jantina tersebut dalam salah satu usrah yg pernah didegar.. namun..tidak dpt diri ini menghindarkan persahabatan pada waktu itu.. hingga kini diri ini masih tidak dapat melupakan sahabat2 itu.. namun masi perlukah  persahabat dengan mereka ats dasar mengenang jasa baik mereka yg sudi menjaga dan berteman dgn  pd saat itu.. hoho.. lemahnya diri ini.mungkin tidak seharusnya lagi..ermm Ya Allah.... jauhkan lah hambamu dari semua yg tidak benar ini dan berikanlah kekuatan pada ketika ini.. semoga dengan rahmatmu..terpeliharalah jiwa yang mudah dikotori ini...amin ya Rabbilalamin..

No comments:

Post a Comment