Pages

Friday, March 8, 2013

Cinta

Jangan kata tidak pada perkara yg Allah cinta...
Jangan keran cinta, kita lari dri cita-cita..
Cinta itu boleh jadi satu ujian..
Buat kita..

Susahnya nak jaga hati Ya ALLAH..
Kalo boleh kahwin cpt2 kn bagus..
dapatlah menjaga hati...
huh...
payahnya menjadi remaja..
fikirkn amanah sebgi umat islam..
fikirkn fitnah menjadi seorng wanita..
banyak benda yg nak kena jaga..
Ap kn lagi bab perasaan..
semua pasti merasa..
Oh ujian..
Nak jaga hati..xsemudah bicara..
hati oh hati..
berhati-hati la..
tundukkn pandangan...

jodoh pula, masih menjadi rasiah..
andai ku tahu di mana dia, siapa dia ..
herm..
Tenteramkn hati ini Ya Allah..
xsudi rasanya merindu pada insan yg salah..
xingin hati ini mendua kn cintanya..
Ya ALLAH, aku juga ingin setia..
kepada siapa pun dia..
jika ia baik untuk ku, dekatkan lah jodohku..
agar tenteram hati ku..
namun, jauhkn la aku dari berhubung dan bertemu dgn nya selalu..
kerana, sukarnya menjaga hati ku..
aku ingin menjaga hati ku..
aku ingin fokus pada tujuan yg satu..
sungguh lemahnya aku pada panahan perasaan..
dan sungguh xtenteramnya hatiku,
pada pergaulan yg bebas antra lelaki dan perempuan..
andai diri ini bisa menjelaskn lebih mendalam..
ketahuilah.. betapa khuatirnya hati ini pada permasalahn ukhuwah berlainan jantina..
ukhuwah dlm gerak kerja, ok la..=)
gelisah, kerana khuatir andai menggugat iman mereka..
wanita.. kenapa engkau tidak sedar akan dirimu yg berharga..
menjadi tarikan pada sang kumbang..
bukan kerana gatal, tetapi itu lah fitrah..
huhh...

No comments:

Post a Comment