Pages

Monday, July 7, 2014

Dedikasi Buat mu Ibu. :)

Terlalu sayu melontar bicara,
Terlalu pahit untuk ditelan rasa,
Saat tunas rindu meracau jiwa,
Namamu ku sebut dalam serak-serak suara,

 Mama, mama
Memanggil nama mu, mengadu manja dengan mu,
Sudah tiada lagi dalam silibus hari ku,
3 tahun seperti pantas berlalu,
Namun wajahmu, hadir mu,
Seperti baru semalam ku temu..

Mama,
Aku terlalu merinduimu,
Aku menantimu dalam mimpi2 ku,
Aku mencari suaramu, dalam waktu sukarku,
Aku merindui masakan2 mu,

Mama,
Kenapa malam ini terlalu sayu buatku,
Air mata terlalu mudah mengalir keranamu,
Seperti hari2 yang lalu begitu perit tanpa mu,
Mungkin ingin dikongsi segala cerita lalu.

Mama...
Aku Rindu...
7/7/14
Tahun ke 3 Tanpa mu...Masih terasa hangat kasih mu.
Semoga Mama bahagia di sana selalu. J




No comments:

Post a Comment