Pages

Sunday, October 10, 2010

Degupan pertama....

puisi .......
degupan pertamaku

kamu..saya...kita                                                  


kini sudah dewasa
dan sudah mula lupa
apa itu erti sebuah kisah
yang telah ditakdirkan buat kita

aku insan biasa
yang mulai melakar titik noda
menutup pintu hati yang indah
Add caption
untuk sang pencinta yang menyata
janjinya kepada kita

dulu
aku tidak sedar
saat aku mengungkap ikrar
berjanji taat setia pada tuhan yang esa
namun semua pasti merasa
rentak getar hati yang berkata
bahawa hidup ini adalah untuknya
dan semata-mata hanya kerananya
Laillahaillallah
itulah ungkapan yang penuh indah
lahir dari mulut yang baru tercipta
meski sudah tidak terpahat dalam sejarah
minda manusia yang sudah dewasa

kini
tidak lagikah kita sedar?
siapa kita pada awalnya.
saat meminta degupan yang pertama
kita hanyalah manusia yang bergelar hamba
kepada tuhan sang pencipta.

1 comment:

  1. wah!!pndai ko berpuisi..
    jiwangnye kwn aku ny..
    t ajar aku erk..
    >",<..hahaha..

    ReplyDelete