Pages

Monday, October 21, 2013

Aku & Dia

Assalamualaikum..
Aku selalu lemah bab ini,
ada masa, aku rasa ingin menjauhi,
Tapi aku sangat takut rugi dan kehilangannya,
Aku selalu memerlukannya,
Namun, kemalasan dan kelalaian selalu membuatkan aku malas untuk berdamping dengannya,
Aku khuatir pada diriku.
Aku takut Allah membiarkan aku menjauh,
Aku tidak ingin menjauh,
Aku ingin setia bersamanya,
Dia yang sentiasa bersama ku,
pasti di dunia ia perih, yakni di akhirat ia kunci kebahagiaan abadi,
Aku ingin cintanya sentiasa mekar,
Bersama perjalanan hidup yang penghujungnya tidak pasti,
Aku ingin mati bersamanya dalam kesegaran iman dan keikhlasan.
Meski Ikhlas itu terlalu mahal untuk diungkap,
Aku dan Dia, tidak ingin terpisah kerana lemahnya iman,
tidak ingin terpisah kerana lemahnya ukhuwah,
Aku ingin ikhlas dan keyakinan berjalan di jalanNya,
Aku dan Dia tidak ingin terpisah..

Aku dan Perjuangan..
Adakala berat kaki melangkah,
Banyak usikan dan keseronokkan melambai.
Namun, aku ingin setia dan gagah,
untuk terus bersama dengannya hingga ke syurga.

Cinta itu luarbiasa,
kerananya, sanggup mereda lautan gelisah,
Kerananya, sanggup berhadapan dengan taufan yang bisa kunjung tiba,
dan cinta itu, adakah masih mekar antara aku dan dia??
Aku hanya ingin setia,
tanpa cinta aku pasti lelah,
Ya Allah, titipkan cinta kepadanya dalam hati ku.
agar dengan cinta itu, terus mekar dan segar perjalanan aku bersama dia....

No comments:

Post a Comment