Pages

Monday, January 6, 2014

Demam datang lagi.. :(

Entah kenapa sejak akhir2 di bumi kedah ne,
da selalu da kena demam..
bila demam di tempat orang, memang berbeza dengan demam di tempat sendiri..

di rumah, ada bapa dan adik2 atau kakak yang akan jaga dan sangat dpt perhatian..
bila diperantauan... kena banyak berdikari..
pandai jaga diri dan jangan manja sangat.. hehe...

Erm.. sem ne... kawan2 plan mcm2..
nak jalan sana, jalan sini..situ..
fuh...
tp, aku macam malas nak jalan..
Ak nak budget duit betul2..
aku segan nak boros dengan duit yang bapa bagi..
aku da terlalu bnyk terhutang budi..
aku xnak menyusahkan orng tua..
Tapi, itu lah hakikatnya bila bergelar seorang pelajar..
serba serbi xcukup..

Aku kadang2 fikir untuk jaga hati kawan, ikut gaya hidup kawan..
Tapi, aku tidak sm dengan mereka..
mungkin dorang senang ataupun family kurang tanggungan..
Tapi, aku hanya ada seorang bapa..
dan 4 orng lagi adik beradik yg perlu di sara.
ada adik yg kerja untuk sambung belajar...

Aku mana boleh egois..
lagipun aku sngt sayang dengan adik2 aku..
dan entah la...
maafkan aku kawan2..
bukan sebab xsuka meluangkan waktu bersama-sama,
tapi...
aku ada benda lain yang lebih penting untuk difikirkan..


No comments:

Post a Comment