Thursday, July 30, 2015

Berita Gembira Hari Gembira

Salam
Hari ne.. Aku dapat berita gembira.. Mudah2an khabr gembira ne menjadi kebenaran.
Aku ada kawan..yg aku kira dia lah kawan karib selama aku di ipda. Kalau ada kawan susah senang..aku rasa dia lah orng nya..hari2 akhir dkt ipda ne..cepat sikit rasa touching2.hehe.. Aku, ena dan ana.. Aku kira kami ne lama da geng sekepala. Banyak benda kami buat bertiga..bukan setakat kumpulan esaimen setiap sem..tapi benda2 gila selalunya kami 3 la berani buat. Kalo kegiatan senyap2 ne, memang xajak orng lain da.hehe.

Cerita tentang kawan ne memang susah sikit, banyak pahit manis nak cerita. Tipu lah kalau x pernah gaduh, atau terasa dengan kawan. Tapi style kami ne lebib kurg sama ja. Merajuk, diam. Yg rasa bersalah tu pula senyap..tapi xlama mana pun..xsampai satu hari da sembuh da.hehe

Kalo kita fikir kawan ne orang yg sentiasa disisi kita, layan kita sentiasa, dan sentiasa setuju dgn kita. Maksudnya kita kawan yg selfish. Memang xkekal la persahabatn. Kawan bukan hamba kita, xsama mcm mak dan adik beradik kita. Kalo adik beradik, gaduh mcm mn pun, tetap bertegur. Kawan pula, kena berpada2..gurau jgn la smpai melukakan hati..xkira la bertahun persahabatn. Hati kawan kena jaga, gurauan kena elok2.


Kalau kita cepat kecewa dgn sikap kawan kita, maksudnya kita mahu kawan kita jdi seperti apa yg kita mahu. Tapi, sebenarnya kawan kita bukan la sempurna..kita pun xmampu untuk jdi kawan yg sempurna.

Cerita tentang kawan jg, memang xsemua orng yg kita kenal kita anggap sebagai kawan rapat.. Tapi hanya satu ataupun dua. Memiliki kawan rapat memang xmudah. Sebab orng yg ada kawan rapat, maksudnya dia mampu menerima kekurangan dan kelebihan kawannya selama berkawan. Xla asyik dia ja nak menang, asyik dia ja betul dan asyik dia ja yg nak kena pujuk.hehe

Pendek kata..kawan tu anugerah..ia ibarat hadiah yg Allah berikan untuk kita. Kita pergi jauh dri keluarga.. Merantau di tempat yg asing..tp.. Di sana Allah temukan kita dgn rakan2 yang mampu membantu kita saat susah dan menggembirakan.

Selama di ipda, classmate sy adalah kwn yg sngt sy rapat. Semuanya selalu hadir dlm episod hidup sy. Saat susah dan senang. Mereka sentiasa membantu. Kira geng sngt la.hehe. agie ibarat kakak yg nasihatnya selalu bernas dan matang, zati pula kawan cerita, selalu masuk ja dgn dia
Ana pula geng sekepala, xbest kalo xda dia. Ena lagi la.. Memang xsah la..kalo ada ak, dia mesti ada..sbb ak xboleh kalo xda budak ne. MIchelle pun kawan gila2 jg..selalu ja ajak imagine benda yg lawak2 yg xtercapai akal. Sherin pula kawan yg sporting bab2 exam dan jalan2 makan..sharry pun sama juga. Gee, kawan cerita..makin lama makin satu kepala da. Koo dan rita budak cina yg baik dan mesra.. Xsombong pun ..dorng pandai bawa diri.hehe

Kami semua 11 orng. Selalu apa2 dengan dorang la. Pasti rindu semua nanti..rindu zaman belajar.hehe

No comments:

Post a Comment