Wednesday, April 6, 2011

Tetapkan hatiku...

sebenernya tak tw nak kata ap..tp, x best la kalo blog ne..terus sunyi sepi dan akhirnya mati layu..hehe.. erm.. terbaru tentang diri ini... ialah... deng2..hehe.. mcm la artist.. tp, sy hamba Allah.. terasa sedikit jauh dari pencipta..adakah saya mula lalai..huhu.. mesti sebab saya sudah khusyuk dengan benda duniawi.. Allahuakhbar.. apa la nak jadi dgn diri ini.. Ya Allah.. huhu.. ko tetapkanlah hati ini di bawah landasanmu.. ketika berbisiknya sesuatu yang tidak baik ini..ko bisikkan lah satu kesedaran yang pasti tidak semua orang engkau berikan.. Ya Allah...
erm.. sebenarnya rasa rindu sngt nak balik rumah.. duit untuk bulan ne..nak simpan untuk bw balik rumah nnt.. baru boleh tolng belanja adik2.. rindu sangat..tu yng tak nak study jauh2.. sy rasa sy la yg paling jrng balik rumah..huhu.. nnt.. bila dah kerja..sy nak dekat rumah ja..so.. dpt la selalu lwt ma dan baba.. kahwin dgn org sabah.. br senang.. tp, tu la..study jauh2..takut tertarik pula dgn org jauh..huhu.. bukannya ap.. tp, lelaki tempatnya adalah dengan ibunya.. jd, x boleh la ikut isteri.. mengelak dripada sy pula yg terpaksa meninggalkan atw pun berjauhan dgn keluarga sy.. sy kena lah tutup mata sy dr pd terpikat dgn org sini..haha... x pe la..demi mama dan baba.. sebagai seorang anak..itu sahaja yg sy mampu.. sy terlalu sayangkan korang.. selagi sayang ini belum berbelah bagi dgn mn2 insan.. inilah masanya untuk sy tekadkan hati yang hampir tergugat.. spy mengingat kembali bahawa sy tidak harus jatuh hati dgn insan itu..huhu.. sesungguhnya Allah itu maha pendengar.. sy nak melabuhkan cinta yang tidak pernah dimiliki oleh sesiapa ini kepasa seorang insan yang merupakan pilihan ayah sy sendiri..sy nak ayah sy mengambil haknya untuk mencari pasangan hidup sy nnt.. walaupun agak sedih.. tp,saya kena akur.. kerana sy yakin ini semua adalah janji Allah . sesunguhnya Allah sendiri telah memberi kepercayaan tersebut kepada seorang ayah.. apakan lg sy sebagai seorang anak.. sy nak memberikan hadiah besar ini kepada ayah saya.. agar dia berasa lebih bermakna di hati saya.. sebagai seorang anak yang measih di bawah jagaannya.. saya harap ap yg sy nyatakan pada kali ini.. tidak akan terpadam..oleh itu, saya akan terus sentiasa beringat.. Ya Allah..ko pelihara la..mata, hati ini.. dr bisikan syaitan musuh yang nyata..

No comments:

Post a Comment