Friday, January 6, 2012

4 Dec 2011


Ini adalah saat-saat akhir tahun 2011 dalam kamus hidupku.. Alhamdulillah andai tahun ini pergi dgn seribu peninggalan yang amat berharga dlam hidupku.. bagiku, tahun ini telah banyak mengajar kepadaku erti kehidupan yang sebenar.namun, ak masih tidak pasti sejauh mana kefahamanku terhadap erti kehidupan yg sebenar.adakah aku sudah betul2 faham?? Ap2 pun..hari ne ak ingin membuka lembaran baru dlm kehidupanku..untukku coretkan dlm diari kehidupanku.

Erm..rasa enakkan bila berkata sebegini..seolah-olah ak rasa bebas untuk menyatakan segala isi hatiku.. wah,,, seronok plk..hehe… skung ne tgh cuti sekolah.duk kat rumah ja, kemas rumah, pg rumah org kenduri,jg adik   ( bg ceramah..hehe..pdn muka dorang), yg pling best..dpt buat usrah n ajar mengaji dkt anak jiran..hehe.. Alhamdulillah..semuanya sudah di rancang oleh Allah azza wa jalla..mulanya, x terfikir pun..tp, tetiba ja dtng seperti buah durian jatuh ke riba..hehehe…

Skrg ne baru sy tahu bahawasanya, dakwah dgn perbuatan itu sngt baik dan memberi kesan kepada jiwa2 yg kurang faham mahupun kurg mengerti dei.. skrg ne, buat usrah ataupun ikut usrah bukanlah menjadi suatu perkara yang menakut-nakutkan org kg, atupun yg lebih pasti bapa sy.. kini, bapa sy sendiri yang suruh sy buat usrah dan ajar mengaji.. sebab tu la ada anak jiran yang dtng gak.. then, skrg ne bukan lah menjadi sesuatu yg sukar buat saya untuk sentiasa menutup aurat..kalo dulu, sy sendiri rasa pelik..skrg ne hmpir 24 jam nak berkerudung pun tak pa..hehe.. ++ adik2 sy juga dah faham..hehe.. dorg pun ada masa tumpang sekaki untuk berubah sendiri.. kalo x pun, bila ada org dtg atw lelaki, dorang mesti bagitahu sy cepat2.. jd.. alhmudillah sangat2.. akhirnya, Allah permudahkan segalanya…
Kini, kalo nak g rumah org kenduri bukan lah menjadi suatu masalah yg sukar buat saya.. org kg semuanya seolah-olah dpt menerima.. terutama makcik2.. pendek kata.. tgk dari cara.. kalo nak di jadikan mak mentua, konfem dpt..hehe.. kira..menantu pilhan..bukan ustazah pilihan taw..haha.. kadang2 nak ckp dgn nada serius saja xbest gak kn.. coz hati sy memang agak gila2 sikit ne..hehe
K2.. t laen kali, lain topik ya..hehe.. hari ne..stkat ne dulu.. banyak lagi nak ckp.. tp, hari ne stkt ne dulu.. hehe…

No comments:

Post a Comment