Pages

Friday, January 6, 2012

Refleksi 2011..........



Refleksi 2011
Penulisan..oh penulisan.. knp lah ak nak juga menulis ne.. adakah untuk di pahatkan ataupun untuk di semadikan. Tp, berkat penulisan ne la, kita masih dpt maklumat drpd zaman dulu kala sehinggalah ke hari ini. jadi, rasanya tak salah lah untuk menulis, mungkin boleh di simpan jadi kenangan yang terindah ataupun kenangan pahit yang boleh dijadikan pengajaran.

Hari ne, sudah 19 dec 2011. Ada 2 minggu shj lgi cuti yg tersisa. Final cuti ne, ada 2 event besar yg akan berlaku. Pertama, hujung minggu ne kenduri 100 hari peninggalan mama, minggu ke 2 pula hari perkahwinan makcik. Rasa takut dan tak sabar pun ada juga. Tp, nak cerita yg sebelum ne, bhw cuti sy pada kali ne, sy berpeluang untuk bercuti di pulau Labuan. Sebenarnya, sudah sekian lama sy tak pergi bercuti dan sy pun jenis yg tak suka nak jln2 sngt. Tp, bila dpt peluang sekali-sekala p bercuti seronok juga kan.

Tym cuti ne, semua benda nampak best, Cuma ada masa rasa tak tahan ja dgn perangai adik2 yg agak menyakitkan hati.. aduh..huhu.. tp, bila tengok bapa yg begitu rajin dan berusaha untuk menjaga hati kami semua, barulah sy mula bersemangat semula untuk manfaatkan cuti ne dgn sebaiknya.
Manfaat ke x, tak tahu lah. Kalo Tanya iman, ya. Iman sy memang tengah merintih sakit dan meraung untuk mencari ketenangan.aduh.. kesian ko iman..tp, dari segi kehidupan. Sy dpt lihat banyak perubahan jika di bandingkan pada waktu dulu. Mungkin, keadaan akan berubah menjadi lebih baik buat masa akan datang.
Rindu??ya, banyak kenangan yg hadir bila banyak perkara yang selalu di lakukan bersama-sama dan kini ainya sudah tidak ada.tp, ubat rindu masih sy makan, jd ok la jg. Orang yang paling rindu dgn mama, adalah bapa sy. Dia sentiasa menyebut nama mama apabila bercakap tentang sesuatu. Sy tahu bapa sy sngt sayang kn mama. Soal kahwin lain, sy tahu yg bapa sy tak pernah lagi terfikir. Kini, bapa sy telah menjdi bapa tunggal yg berjaya. Tidak tahulah, bila masa dia nak rehat, sekejap buat kerja seorang ibu, sekejap lagi buat kerja seorang bapa.oh.. kalo nak cerita tentang ibu bapa sy, alamatnya, memang tak habis2 lah sy nak memuji dan sesiapa yg membaca pun akan mula rasa mual dan nak muntah..haha
Lastly, tak lama lagi da nak balik IPDA. Banyak ke duit nak guna?? Erm.. sy da nak pokai da ne.. hehe.. k.. salam semua.


No comments:

Post a Comment