Pages

Monday, July 8, 2013

Kerinduan Mengajar kesabaran

Allah humma solli ala saidina muhammad
Selawat dan salam ke atas jujungan Baginda Rasullah s.a.w..
Ya Rasulullah, sungguh aku mencintaimu,
Merasai kerinduan yang sentiasa segar dan mekar,
Ya Rasulullah, kecintaan kepada mu,
membutakan ku, melalaikan hati ku,
membuatkan aku menangis dan tersenyum tanpa tersedar,
Ya Rasulullah, saat cinta manusia memasuki hati ku,
cinta kepada mu meraih rasa ku,
menenteramkan gelora perasaan ku,
membuatkan aku bersabar dan yakin,
cinta mu telah mengambil jiwa ku..

Namun, tetap ada rasa khuatir yang mengganggu rasa,
saat ingin bertemu di bulan Ramadhan yang Barakah,
Ya Rasulullah, aku merindui arwah ibu ku,
sungguh aku rindu kepadanya,
Ya Allah,
Aku mencintai ibu ku,
ibu ku ratu hati ku, pengubat jiwa ku,
merawat luka ku,
Ya Allah,
Aku rindu pada ibu ku,
sungguh aku sedang merindu..
Ya Allah,
10 julai bersamaan 1 Ramdhan jatuh pada tarikh ulang tahun hari lahir ibu ku,
Tarikh yang sentiasa ku tunggu2 saban tahun,
Ya Allah,
Aku bermimpi menemui ibu ku,
ibu ku mendoakan ku, dan bergelak tawa bersama ku,
Ya Allah,
kapan aku bisa bertemu ibu ku,
Ya Allah,
Sampaikan salam rindu ku, buat ibu tercinta,
pertemukan kami dalam rahmat dan ehsan mu,
di syurga mu yang penuh nikmat nan terindah,
meski tidak layak untuk kaki melangkah...

Buat ibunda yang jauh di sana,
Bulan Ramadhan, bulan mulia,
engkau pasti bebas melihat diri ku,
doa kn kebaikan ku,
Wahai ibu ku,
Ibu..
aku menemui seorng insan,
dan mulai mencintai,
ia mengajar aku kematangn,
ia membawa aku belajar doa untuk kesetiaan,
ibu ku, aku mohon restu mu...
aku berharap agar Allah menjaga diri ku jua diri nya,
Ibu ku,
aku pasti kamu pasti gembira, andai kamu tahu siapa dirinya,
kerana ibu juga pernah mengenalinya,
ibu,
mimpi itu nampak  mustahil, tapi hakikatnya,
tiada yang mustahil bilamana Allah izinkan,
ibu..
aku terlalu berharap,
dan takut andai aku kecewa, aku takut tersalah langkah,
kerana ini lah langkah pertama ku,
mengenali dan menerima seorng insan,
yang bakal menemani seluruh kehidupan..
Aku yakin pada janji Allah,
aku percaya dan bersyukur..
Mudah2an ia yg terbaik untuk ku jua agama ku..
Aku tidak berani untuk melangkah lebih jauh,
aku takut kecundang dan kecewa,
aku harapkan ikatan yang pasti..
sungguh, percayalah aku mampu setia..
Ya Allah...
aku ingin meraih nikmat iman dalam bulan Ramadhan yang bakal tiba,
aku ingin belajar menjadi wanita, isteri dan ibu soleha,
aku ingin belajar meraih syurga,
aku ingin belajar besabar dari mendambakan cinta manusia,
cukuplah sederhana,
Andai benar, masih terlalu panjang waktu,
untuk saling mengenali,
biarlah cinta itu di raih, setelah akad nikah..
Ya Allah ajar lah aku untuk bersabar...
lastly, aku sayang baba, sangat sayang..
terima kasih ba, ats segala2nya,
sngguh aku menyayangi mu..bahkan mencintaimu,
selalu mendoakan mu, =)

Kawan2 ku, juga sama.. selamat menyambut bulan Ramadhan yang barakah..
Moga kita insan terpilih untuk bertemu malam yang terbaik dalam seribu malam.. Aamiin..
Mengejar malam2 yang barakah.. ;)

No comments:

Post a Comment