Wednesday, February 1, 2012

Maafkan Daku............

assalammualaikum...
rasa da lama sngt tak menulis blog.. smpi rasa rindu dan malas berbaur..hehe.. erm..knp tajuk hari ne cam pelik jer?? haha.. 


sebenarnya..da lama ana nak minx maaf dekat kawan2 ana.. rasa selama ne ana bnyk ikut hati ana ja. kerana banyak benda yg ana buat dan penting, ana terpaksa menolak banyak ajakan dari teman2 semua.

mungkin kalian belum faham ana, sebagaimana ana juga tidak faham kalian secara keseluruhannya. dulu ana lain, sekarang ana ada perkara yg jauh lebih penting untuk ana fokuskan. mungkin keseronokan remaja nak bercuti dan mengeratkan ukhuwah semata-mata bukan lagi masa untuk ana.masa lapang dan kehendak 3f bukan lagi milik ana. kerna ana sedang berada dlm satu medan perjuangan yg memerlukan penjagaan dr setiap sudut.

bukan bermaksud ana rasa tak bebas dgn ini semua, tp ini lah kebebasan yg sebenarnya. jiwa ana lapang dan gembira. bertemu dgn shbt2 yg sntiasa menghadiahkan senyuman pertemuan kerana Allah.. ana sedar, mungkin masih ada sikap ana yg tidak seindah mata memandang. namun, hati ana juga tidak dpt menipu. terlalu banyak benda yg menyakitkan jiwa ana untuk melakukan. first, ana memang bukan peminat muvie, melepak juga melancong. tp, bukan bermaksud benda itu tidak baik. semuanya baik. cuma, da ana yg tak minat sngt, memang hati ana menolak benda2 tu. sebab itulah ana nak minx maaf. 

ana suka berkawan degn shbt ana yg nmnya ena. meskipun dia memiliki minat yg berbeza dgn ana, namun dia sgt memahami ana. dia tak pernah nak ajak benda yg dia tahu ana tak minat. dan sentiasa sudi berkongsi fahaman dgn ana. 

mungkin ana terlalu ego untuk org memahami, tp hati ana juga terluka bila sahabat semua sudah mula menjauhi ana. walaupun, ana tahu yg itu semua silap ana. tp, ana sgt2 nak minx maaf sebab bukan hati, tp seluruh jiwa dan anggota ana seperti bersatu padu untuk menolak perkara2 yg ana memang x suka. jd, ana hny mampu menolak dgn cara yg baik, tp, tolng jgn marah ana untuk perkara lain.

selain itu, ana juga tak suka bila terasa ukhuwah tak baik dan tak bertegur dgn shbt2 yg dahulunya rapat. tp kini nak tegur pun payah. pertama sekali, ana nak minta maaf. sebab memang ana tak tegur sebab ana rasa takut sangat. ana takut tersalah kata. sebab ana memang suka buat lawak tak jadi kot..huhu.. tp, sejujurnya.. ana sngt rindu persahabatan yg lalu.. maafkn daku sahabatku.. but.. i really miss u.

untuk selanjutnya, buat shbt ana yg sorg ne pula.. ana memng x suka sgt lah tgk perangai dya yg memang suka menunjuk-nunjuk.. mudah-mudahan Allah buka hati dia nnt untuk berubah amin..

k.. lastly... ana nak mohon dekat Allah mudah2an mereka semua bukankan hati untuk maafkan ana.. amin.. 

No comments:

Post a Comment