Sunday, April 15, 2012

Walau Dosa Tidak Terhitung

sebelum buat asgment, nak tulis sikit.
alhamdulillah, hari ne dpt pengisian rohani yang tidak disangka kn menerusi kuliah PKK.
xsangka, rupa2nya ak ne manusia yg sgt lalai dan sngt hina di sisi Allah s.w.t.
lalu, ak terasa bhw ak terlalu bnyk dosa, yg mungkin tidak mampu untk di maafkan lagi.
tapi, ak masih yakn akan rahmat Allah.
dan baru ja sebentar tadi, tym mengaji terbaca satu ayat dalam surah Al-Nahl. bahawa Allah sngt menyukai hambanya yang bertaubat dan berbuat dosa disebabkan sesuatu yang ia jahil akan tentangnya, lalu ia bertaubat kepadanya.

Ya Allah, engkau memberi sinar harapan buatku untk kembali kepangkuan mu.
ak sedar ak hanyalah insan biasa yang terlalu daif dan terlalu bnyk berbuat dosa. ak tidak dpt untk istiqomah dijalannya, sebagaimana org2 yg benar2 beriman dan bertaqwa. adakalanya, ak tahu akan ilmunya, namun hanya sampai di tekak sahaja. tidak smpai ke hati. apa kan daya ku. kerana dosa2 ku, telah menggelapkan hatiku.

betapa lekanya aku, dibuai dengan gelak tawa. ak tidak sedar, bahawa gurau dan senda itu terlalu berbahaya untk menjaga iman. aku juga terlalu bnyk kelemahan dalam bnyk sudut. ak sedar akan diriku. tapi, aku tahu yg Allah sentiasa menyayangiku, kerana ia sentiasa hadir untk menarikku kembali dan ak takut andai ia meninggalkan ak.

kerana aku tahu, bahawa bila Allah melepaskan ak dari penjagaannya, maka hanyutlah ak menjadi manusia yang rugi. Ya Allah, ak xrela untk terus leka dan lalai darimu. jiwaku terasa terseksa tanpamu. ak takut akan engkau memurkaiku. jiwaku tidak pernah tenang memikirkan akan dosaku padamu.

semoga, masih ad jalan untuk ku kembali kepadamu.. kembali berusaha merai cintamu. kerna ak tahu, yg ak mulai lari dari cintamu, mulai meninggalkan buku tauhid dan sufi yang pernah menjadi kecintaanku. amin ya Allah.. ampunilah hambamu yang hina ini...

No comments:

Post a Comment