Tuesday, August 21, 2012

Hari Rayaku.. =)

Assalamualaikum w.b.t...
Salam aidilfitri, maaf zahir dan batin..
Alhamdulillah, akhirnya berpeluang gak nak menulis dalam blog tntang aidilfitri tahun ne...

Pertama sekali, raya tahun ne alhamdulillah memang best walaupun sy x pi beraya pun dgn kwn. =(
Tpi, memang hmpir setiap tahun pun mcm ne.. Cuma, kdng2 shj ada kwn yg sudi dtng raya dkt rumah.. hehe..
Hari ne da masuk raya ke-4, semua org tgh prepair nak sambut kwn2 dtng beraya dan nak pergi beraya.. hanya sy yg tidak.. hehe.. Tpi, pun tidak mengapa. Sebab malam ne, sy pula nak p beraya di rumah seseorg. hehe..

Raya tahun ne, memang agak sebak bila ingat mak.. Pada Hari terakhir Ramadhan, sebelum nak berbuka puasa, sy sempat gak lawat kubur mak. Masa tu tak tahu pula yg da ada batu nisan bertulis nama mak.. huhu.. Memang sedih, rasa xlarat nak ingat.. Nasib baik, bapa dtng ambik dkt kubur, kalo x.. memang berbuka dkt kuburan la sy..hehe..

Esok pun, di pagi raya sy sempat menjenguk kubur mak. Tpi, x tahu kenapa kesedihan tahap umpama seperti baru sebentar tadi mak meninggalkan sy. Sy rasa, bnyk sngt perkara yg sy lakukan tanpa ada sokongan mak, dan merasakan yg mak terlalu awal meninggalkan sy. Macm2 yg sy nak ckp, nak marah pun ada gak, tak puas hati n mcm2 lagi... =(

Mak meninggalkan kmi 17 syawal yg lalu, kiranya da nak hampir setahun mak pergi.. Tpi, rasa mcm baru semalam mak pergi.. Kenangan raya tahun lepas, memang membuatkn sy sedih.. sebab tahun lepas, sy x dpt nak beraya, di sebabkan sy beraya sepenuh masa dgn menjaga mak. Hampir setiap saat, mak la yg sy jaga.. Saya sngt risau dgn mak, di pagi raya, kali terakhir memohon maaf dgn mak, sy memang da nangis sebab membayangkn andai itu raya yg terakhir dgn mak.. sebenarnya sy sngt takut kehilangan mak.. Tpi, hakikat itu akhirnya sy kena terima. Thun ne, alhamdulillah masih dpt beraya dgn gembira bersama bapa dan sanak saudara.. =)

Bila melawat kubur org2 yg terdekat dan tersayang, rasa macam tidak lama lagi, kita pun akan ke sana. Bila lawat kubur mak, sy akan ckp yng sy pun akan teman kn mak nanti. Tp, tidak tahu lagi bila. =)

erm.. Dya??
Yg misteri sngt tu.. akhirnya sy da jumpa..
Erm.... tak tahu nak describe org nya mcm mn..
Yg penting, ok je la..
ok.... =)
Tpi, x la seperti ap yg dibyngkan selama ne..
Angan2 itukn mainan syaitan..hehe..

erm... kakak sy yg nak.. =(
hehe...
best tul baca kad raya dri kwn2..huhu.. tq so much..
Thun depan nak buat kad raya la juga.. hehe
k la.. lastly, asgment jgn dilupa.. hehe.. k, slmt berhari raya semua.. =D


No comments:

Post a Comment