Sunday, August 12, 2012

Sahabat itu Membahagiakan... =)

Syukran jazillah kasiran buat sahabat ana, Aziathul Azreema dan Shukran yang sudi tumpang gembira dan bersama2 memuji illahi atas nikmat iman, islam dan hidayah yang Allah berikan buat sahabat yang ana sgt kasihi, Zaakirah. Moga Allah merahmati kalian. Walaupun ada jarak antara kita, itu bukan sebagai halangan untuk kita sama2 berkirim doa.

Status dan blog tulisan kalian, adalah sngt cukup untuk menggembirakan hati saudara baru kita. Ana sngt gembira, bila ada sahabat2 yang jauh sudi berkongsi kegembiraan yang tidak terkata ini. Tidak ana lupakan sahabat kelas ana yang tidak ubah seperti keluarga sendiri. Kini, kita berenam anak umi semuanya xubah mcm adik beradik.. Alangkah bahagianya hati, bila dapat berkumpul bersama-sama dan ambik gambar mcm tym raya..hehe.

Kepada Azie, yang selalu kirimkan doa dan sms ringkas yang bermanfaat, sgtlah menyentuh hati ana. Sahabat ana semuanya hebat. Ana kagum dan bersyukur dpt shabat sehebat antunna semua.

Kepada Shukran yang sudi berdoa dan bertanyakan bnyk hal tntang saudra baru kita, sgtlah mengharukn ana juga sbat ana yang lain. Meraikan saudara baru, iyanya satu nikmat yg Allah berikan. Cuma, ana sedikit berkecil hati dgn beberapa ikhwan di kelas ana, yg kurang sensetif dan meraikan. Kehadiran shbat jauh tpi seolah-olah dekat, benar2 buat ana rasa terharu dan terasa ukhuwah itu tertanam dalam persaudaraan dan persahabat.

Moga Allah sentiasa melimpahkan rahmat dan kasihnya buat sahabat2 ana dan terutamanya saudara baru kita. Moga Allahlah yang berada di hatinya buat selama-lamanya..
Kini, kita bersahabat di jalan Allah..

1 comment: