Friday, September 28, 2012

Hati Rasa Nak Kahwin

Kahwin Lagi...
Balik2 dengar cerita kawan nak kahwin.. hehe..
Rasa pun, mcm nak kahwin juga..
haha

Kawan2 yg da berkahwin,
Untunglah dapat publish kan kata2 cinta buat insan yg halal,
dapat bagi cerita indah2 yg kitaorg ne tak pernah rasa, hehe
Ye la.. nak kata dlm hidup ne..
xrasa lagi la cinta-cinta ne..
yg pernahnya, baca kisah org bercinta dan tgk org yng bercinta sakan..
sana-sini berteman, walaupun xda ikatan yg sah.. huh..

Bagi teman-teman yg da sampai tahap sebegitu,
maka kahwin la cepat2 yer..

Kalo kena tanya nak kahwin ke tak, rasanya ramai yang cakap nak..
Tapi, cuba tanya kali ke dua, dengan nada serius..
Betul2 kah nak kahwin??
pasti, hanya tinggal sedikit sahaja lagi yang mengatakan iya..

Kahwin bukan benda yang mudah..
kita nak kahwin, bukan untuk sehari dua,
tapi untuk selama-lamanya,
selagi ilmu mendidik anak takda, ilmu rumahtangga xda,
lebih baik, lupakan dulu hasrat nak kahwin..

Kalo hasrat nak kahwin xda lagi, jangan pula dah pandai-pandai nak mencari-cari,
Kasihan si dia nanti, kalo xmenjadi. =)
wanita semuanya sama..
muliakan lah mereka untuk dijadikan bakal isteri,
bukannya sekadar dijadikan penghibur semata.
Mungkin, ramai wanita yang buta menilai harga diri.
Tapi, buat lelaki yang berakal 9,
kasihilah wanita..
jangan dicuri hatinya, saat engkau tidak bersedia untuk memilikinya.. =)

Tapi, kalo rasa kahwin itu jalan terbaik..
dapat menundukkan pandangan..
Ada jaminan syurga dihadapan..
Apa lagi.. jom la pakat2 kahwin.. hehe

Tapi, kalo rasa tak mampu..
kahwin hanya sekadar ikut nafsu..
bawa sabar2 dulu naa...
Banyakkan ilmu agama,
banyakkan berpuasa..
Tundukkan pandangan..
Jaga hati..

Doa jgn henti2..
Allah lah yang Maha mengetahui..
Remaja hari ini... Jihad Nafsu kena lebih..
Kerana kita lahir, dalam persekitaran yang sudah dikotori..
Jom BERSIH.. =D








No comments:

Post a Comment