Pages

Sunday, September 9, 2012

Sahabatku sayang..

Ya Allah....
Rindunya nak g masjid An-Nur..
Jalan kaki sorang2..
Duduk dengan kwn2 msjid..
Rindunya..huhu..
Skrg..
Rindu gak..
Dapat dok solat berjemaah dengan saudara baru..
Ajar org bc Iqra..
Bantu org pakai tudung..
N mcm2 lagi..

Selagi ak ada disisi mu wahai sahabatku..
Aku pasti akan menjagamu..
Walau kau nampai keras seperti lelaki yang perkasa..
Tapi hatimu lembut dan selalu hendak di sokong..
Dan ak ad.. sebagai shbt yang setia..
Walau kelihat lembut pada luaran,
Tapi hatiku tak ubah seperti wira penyelamat..
Yang diam dan sabar bila kau membebel tak tentu pasal..
Bila kau mula tak tentu arah..
Aku masih cool.. buat2 tenang sentiasa..haha..
Sebab ku tahu.. Kau perlukan aku..
Sebagai teman, Buat pegangan..
Andai kau jatuh diperjalanan..

Aku tak teguh seperti yang kau sangka..
Aku lemah disebalik kekuatan yang kau lihat..
Aku masih tersenyum disaat kedukaan melanda..
Aku hanya berdiam disaat kemarahan dan kesabarn di uji..
Tapi aku berhujah, disaat aku ditindas..
Aku tak buat benda yang aku memang tak minat..
Aku berdiri atas diriku..
Sebab aku tahu,, Ada Allah bersamaku..
Sakitku, gembiraku..
Dia setia kepadaku..
walau hatiku selalu lari jauh..
Tapi, Aku yakin.. setiap saat ia bersamaku..

Yakinlah sahabatku..
walau kau jauh beribu batu..
Doaku pasti mengeringimu..
Disaat aku disisimu..
Aku selalu ada untukmu..
Kerna kau sahabatku..
Yang ku kasihi selalu..
Kesabaranku selit dalam setiap apa jua kekurangan yang berlaku..
Semoga persahabatan ini akan terus kekal abadi..
Bersama-sama merai redha illahi..
Aku sayang kamu kerana Allah mencintaimu.. =)

No comments:

Post a Comment