Monday, February 18, 2013

Bismillahirrohmanirrohim....
Ya Allah...
Adakah aku mampu tersenyum dengan ujian sebegini...
saat terlupa, aku mampu..
saat teringat. aku rasa haru biru..
huh..
first tym dpt gangguan macam ne...
dalam ne pula, aku sedang menantikan petunjuk..
dan petunjuk yang aku dapat pagi ne, dan sepanjang aku melaksanaknnya,
ternyata orang itu dya..
aku sebenarnya....
berasa senang dan gembira...
Tapi, masih bnyk yang perlu dipertimbangkan..
terutama bab jarak..
pada asalnya, aku mengharapkan yang disebaliknya.
ternyata Allah, menunjukkan dengan lebih jelas pada kali ini..
Tapi...
skrg ne..
aku betul2 memerlukan seorng shbt yang bole bantu mengatasi masalah gangguan ne..
erm.. tapi semuanya aku segan dan kurang percaya..
aku nak bagitahu dngn bapa.. tpi, pun aku malu..
aku nak minx tolong siapa?
barulah aku rasa rindu dengan kawan sorang tu...
sahabat yang tinggal kenangan...
Pakcik oh pakcik..
anak buahmu ada masalah..
tpi, kalo bagitahu pakcik..
pun belum tentu selesai..
tapi, siapa??
tolong marah je...
rasa tertekan pun ada juga..
ingatkn benda ne da settle semalam..
Huhu...
(kemurungan melanda)
Tapi, jangan risau.. insyaAllah kuat.. Yakin dengan Allah..
Masa ne la, kita bole ukur iman kita..
berusaha nak melawan nafsu..
takut bila maksiat datang menegjar diri..
sedang tidak tahu kenapa..
mungkin kerana dosa2 lalu..
mungkin inilah caranya Allah nak uji hati ini..
Ya Allah perkuatkan lah hati ini..
jangan manja sangat...
yakin pada diri, boleh mengatasi sendiri..
jangan jadi gila da.. hehe..
Ya Allah...
Takut.....

2 comments:

  1. bgtw jak sma bpak...bukan org lain pun...:D

    ReplyDelete
  2. hehe... alhamdulillah... benda ne da settle.
    B)
    Terima kasih atas nasihat..=)

    ReplyDelete