Pages

Saturday, October 27, 2012

Pendirianku.. ada sebabnya..

Kenapa saya lebih memilih untuk mendengar muzik berbanding mendengar orang bercakap??

- Pertama sekali, saya memang selalu kena tegur oleh kwn2 sebab suka pakai earfon.. sebenarnya.. saya pakai earfon masa buat kerja atau tengah lapang n tgh study.. Sebabnya, mungkin saya tak berminat dengan apa yang sedang dibincangkan, sebab saya rasa mengantuk dan perlu segar untuk mendengar sesuatu terutama masa kuliah.. dan ketika masa lapang pula, saya lebih suka dengar muzik sebab saya tak suka dengar perckpn org sekeling yg kadang2 suka mengeluh tak tentu pasal, ketawa tgk movie n lain-lain.. Maafkan saya.. Tpi, itulah sebabnya... Jadi, selapas ne jgn tegur atau marah sy lagi sebab pakai alat pendegr.. Lagipun, muzik yg sy dgr.. bukan yg tak baik.. semuanya nasyid, qasidah ataupun radio Ikim.. bukan nak kata yg saya bak dgr benda2 mcm tu.. Tpi, itu lagi bermanfaat berbanding mendengar rungutan dan lain2 yg bagi sy, xpenting..

Saya hormat cara orang lain, saya tak tegur orang yg lebih memilih untuk apa yg dia minat.. Jadi, tolong hormat cara saya berfikir.. mcm sebelum2 ne,, sy org yang ada cara sendiri dan pendirian sendiri.. pendirian sy boleh di ubah, jika berdasarkn pandangan agama.. tpi, selain itu.. memang tak mudah.. sbb tu, sy bukan jenis yg mudah ikut cara org atau minat orang..

Maafkan saya.. sebab cakap macam ne.. Cuma, sy tak suka org tegur benda yg sy buat berkali-kali dgn cara yg saya tak suka..  Kalo nak tegur, tegur cara yg baik.. tanya la ap sebabnya terlebih dahulu.. sy hargai teguran itu.. cuma, caranya mungkin salah..

Biar saya pekak pada masa akan datang.. asal sy tahu, yg telinga saya pekak disebabkan mendengar benda2 yang baik..

Huh...
Saya marah bukan tanda benci.. cuma, sy nak tegaskan...
Saya kalo nak tegur, memang bnyk benda yg sy tak setuju dgn masyrkt sekeling hari ne.. contohnya, meletakkan gambar di FB.. sy tak fhm, untuk ap dan kenapa.. dulu sy pernah buat.. tpi, sekadar untk org kenal sy.. masa tu, mula2 buat fb.. tpi, setelah sy fhm, fb terlalu terbuka dan muka terdedah.. sy rasa lagi teruk.. Tpi, orang, lebih kpd wanita..sy tak fhm untuk ap wajah yg da cantik nak kena pamer.. nak bagi org Like?? untuk Ap??
Huh..
Saya seperti yg sudah dijelaskan.. mungkins suka menilai.. tapi, sy hormat cara org berfikir.. dan sy juga ada cara sy berfikir.. jdi, hormat lah pendirian sy..

Sy memang agak tegas dengan prinsip sy..
Prinsip sy lebih kepada pendirian dan cara hidup sy skrg..
sy tak kesah sgt ap org fikir tentang sy.. yg saya kesah ialah pandangan Allah terhadap saya..
Nak tundukkan sy, tak susah.. sangat senang..
Cuma gunakan prinsip dan hujah agama yg tepat..
sy mudah menerima pandangan org dan teguran..
Cuma, itulah syaratnya...
Maaf sekali lagi, andai ada kata mengguris..

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Dan tak semua sikap sy betul..memang bnyk salahnya.. cuma, kalo nak tegur... tegurlah dgn bahs yg sopan..bukan sindiran.. apa lagi tengkingan.. cakap lah dengan nada yg lebut atau sederhana.. bukan terlalu tinggi, hingga menyakitkan telinga.. sy suka org yang nada suaranya sentiasa sederhana.. tidak pernah tinggi.. bila, marah.. suaranya hanya tegas dan lantang memberikan hujah.. bukan melenting dengan cakap entah ap2.. bukan2 kah itu lebih kepada mengikut hawa nafsu..huhu

    ReplyDelete