Sunday, April 28, 2013

Bicara Rindu

Salam..
Saja ja nak tulis, yg hati ne sedang rindu..
rindu sangat..
rindu pada bicara seorng murabbi,,bukan sorang tapi ramai lagi..
rasa da lama tak dengar bicara mereka..
skrng ne tengah download bnyk2 ceramah2 mereka..
siapa kah yg dekat di hati??
Rindu nak dengar ceramah dari, Habib Ali Al-Jufri, Habib Umar, Tuan Guru Dr.Haron Din, Tuan Tuan Guru Hj Salleh, Syeikh Nuruddin, dan beberapa orng lagi.. penyampaian dripada Ust. Riduan pun mantap juga.. menyentuh hati mcm Ust.Don.. tak lupa juga bicara, Syed Abd Qadir Al-Jufri.. huhu.. rindu bicara mereka yg selalu berkisar tentang Rasulullah s.a.w.. mcm Syeikh Zainul Asri..

Rindu.. tambah rindu pada Rasulullah s.a.w..
sekrng ne da nak hujung sem.. ming study week da nak dekat..
biasanya, setiap hujung sem ne la masa yg akan digunakan untuk khatamkn seberapa bnyk buku agama.. dan mendekatkan diri kepadaNya..
sebagai bekalan,sebelum cuti.. takut iman rasa turun mendadak..
sebab dekat rumah, kurang majlis ilmu.. dan banyknya masa lapang.. huhu..
dekat rumah nanti, da xda internet. maka bertambah2lah kekosongan..
tapi, Alhamdulillah.. da ada perancangan.. InsyaAllah bermanfaat.. =)

Skrg ne otw nak khatam kn buku biografi Nabi Muhammad s.a.w.. sebab tu rasa bnyk benda yg sngt dekat dengan Nabi.. rasa nak sngt jumpa dengan Nabi.. Tambah2 lagi ada kawan yg sm2 mengimpikan benda yg sama.. maka, dia sering menolong.. buku ne.. sngt menarik.. tak tahu nak cakap mcm mn. kalo baca, bole nangis dan tiba2 ja boleh senyum.. tpi, yg sedih tu lebih bnyk..
tak terbayang macam mn susahnya kehidupan Rasulullah s.a.w dan betapa teruknya halangan yg Rasulullah hadapi.. tak tahu nak bandingkan mcam mana jaraknya iman antara kia dengan para sahnt terdahulu..huhu...

Jom.. dengar ceramah maulidurrasul dri Tuan Guru Dr.Haron Din.. pernah sekali, terjumpa dengan seorang yg mirip dgn Tuan Guru ne, tapi salah orng..hehe.. dalam hati.. eh..Tuan Guru ke.. tapi, memang berbeza, cahaya yg ada pada wajah Tuan Guru, susah nak dapat pada wajah orng lain... Dulu, tengok dari jauh pun, bole nampak cahaya pada wajahnya. huhu.. sngt hebat..
tak tahu lah.. nanti kat Masyar dapat tak bangkit bersama-sama dengan mereka.. huhu...
sebaknya hati.. ermm...

No comments:

Post a Comment