Pages

Sunday, April 14, 2013

This is the way...
Pengalaman menjadikan kita lebih matang.
Dan setiap yang berlaku, datang bersama-sama dengan hikmah..

Ya Allah,
Hati ini seperti ingin menjerit..
memohon agar diberi kesembuhan kepada makcik Rafidah..
Kasihan makcik tu Ya Allah,
Kasihan keluarganya, mudah2an tak da apa2 yang berlaku pada bahagian dlaman anggotanya..
Mudah2an, dada makcik tak da apa2 kesan dlmn..

rasa bersalah pun ada,,tpi, benda da berlaku..
kenapa mulut terkunci saat mata melihat..
kenapa ketenangan dipagi hari, dicuri dengan kejadian yang tak disangka.
Ya Allah, mata ini yang melihat sejak dri awal kejadian.
melihat keceriaan dan ketenangan wajah makcik Rafidah yg sedang memandu..
Tak sangka, bertemu di hosp, wajah yang indah sudah berubah menjadi wajah yg menahan kesakitan..
Ya Allah,,, tak laratnya. melihat kesusahan yang makcik rasakan..
Hati ne, da rasa boring keluar masuk hospital.
pernah satu masa, hospital itu umpama rumah ke dua..
dan hospital itu lah tempat yng selalu, mengingatkn kepada arwah Mak..huhu...

Saya tak tahu, kenapa sy sngt syang dekat makcik2.. siapa pun mereka..
tak kira siapa..
bagi saya, menghormati dan menyayangi orng tua, itu sngt membahagiakn hati..
saya nak ada Mak..

saya tak larat dengan rasa simpati ne.. apa lagi bila melihat keluarga makcik yg datang dri keluarga yg susah... huhu..
saya pun masih tak kerja.. tak da duit nak bantu..
Ya Allah, permudahkan lah jalan ini...

kemalangan ini, membuatkn rasa jantung nak jatuh..
semangat nak memandu pun kurang da..
berjalan kaki, tengok motor dan kereta laju2 pun da takut..huhu..
memang pengecut betul la..
huhu


No comments:

Post a Comment